Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (12.)

Článok poskytuje výklad k § 5, § 6 a § 7 zákona č. 587/2004 Z.z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "zákon o Environmentálnom fonde").
§ 5
Hospodárenie s prostriedkami fondu

(1) Fond hospodári podľa schváleného rozpočtu.
(2) Po finančnom zúčtovaní vzťahov k štátnemu rozpočtu a po schválení štátneho záverečného účtu Národnou radou Slovenskej republiky sa zostatok prostriedkov fondu k 31. decembru príslušného roka prevádza do nasledujúceho rozpočtového roka.
(3) Za hospodárenie s prostriedkami fondu zodpovedá generálny riaditeľ.13)
(4) Prostriedky fondu sú vedené na osobitných účtoch v Štátnej pokladnici.14)
(5) Fond posúdi bonitu žiadateľa o podporu formou úveru, prínos a zhodnotenie projektu žiadateľa a bonitu zabezpečenia pre rozhodovanie o poskytnutí podpory formou úveru. Rozsah posúdenia bonity žiadateľa, bonity zabezpečenia alebo prínosu a zhodnotenia projektu žiadateľa určí fond. Fond môže požiadať o posúdenie bonity žiadateľa, bonity zabezpečenia alebo posúdenie prínosu a zhodnotenia projektu aj tretiu osobu, ktorá má odborné predpoklady v rámci jej podnikateľskej činnosti alebo pedagogickej a vedeckej činnosti. Fond je oprávnený požiadať fyzickú osobu, ktorá má odborné predpoklady, na hodnotenie žiadostí o podporu.
(6) Kontrolu hospodárenia s prostriedkami fondu vykonáva Ministerstvo financií Slovenskej republiky.16)
(7) Fond je oprávnený zisťovať okolnosti potrebné na rozhodnutie o poskytnutí podpory a kontrolovať použitie poskytnutých prostriedkov; pri použití prostriedkov fondu na podporu podľa § 4 ods. 1 písm. a) a i) až l) a n) môže požiadať o spoluprácu orgány štátnej správy starostlivosti o životné prostredie.2) Orgány štátnej správy, samosprávne kraje, obce, právnické osoby a fyzické osoby sú povinné poskytnúť fondu na tento účel informácie.

Související dokumenty

Súvisiace články

Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov
Príspevok z Environmentálneho fondu
Štátna podpora formou úveru z Environmentálneho fondu
Novela zákona o Environmentálnom fonde
Environmentálny fond opäť rozdeľoval príspevky za triedenie
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (1.)
Environmentálny fond rozdeľoval príspevky za minuloročné zhodnotenie kuchynského odpadu
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (2.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (8.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (9.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (4.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (5.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (6.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (7.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (10.)
Novela zákona o Environmentálnom fonde
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (15.)
Komentár k zákonu o Environmentálnom fonde (13.)

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Zber BRKO a frekvencia vývozu
K niektorým náležitostiam platobného výmeru
Dodávateľ (platiteľ DPH) fakturuje firme (tiež platiteľovi DPH) podľa zmluvy o nájme samostatnými faktúrami
Zdaňovanie stavebného pozemku
Kompetencie obce u vlastníkov neudržiavaných záhrad
Tvorba daňových rezerv
Zánik poplatkovej povinnosti v priebehu roka
Miestne dane a poplatky
Opravná položka k nedokončenej investícii
Odovzdanie starých strojov do zberných surovín
Poplatok za komunálny odpad
Fakturácia zahraničnej osobe registrovanej podľa § 5
Režim DPH pri predaji majetku kúpeného ako oslobodeného od DPH
Odpisovanie skládky
Daňové tajomstvo
Miestne dane za náhradné pozemky
Registrácia pre DPH v ČR
Miesto dodania služby vzťahujúcej sa na nehnuteľnosť
Dotácia z rozpočtu obce