Opätovné použitie a zhodnocovanie odpadu, Vec C-60/18 - TALLINNA VESI

Vydáno: 9 minút čítania
Článok 6 ods. 4 smernice Euróspkeho parlamentu a Rady 2008/98/ES z 19. novembra 2008 o odpade a o zrušení určitých smerníc (ďalej len "smernica o odpade") sa má vykladať v tom zmysle, že:
-
nebráni vnútroštátnej právnej úprave, podľa ktorej v prípade, že na úrovni EÚ vo vzťahu k určitému druhu odpadov nie sú ustanovené kritériá konca stavu odpadu, závisí takýto stav, keď odpad prestáva byť odpadom, od toho, či sa na takýto druh odpadov vzťahujú kritériá ustanovené všeobecne záväzným vnútroštátnym právnym aktom a
-
neumožňuje, aby držiteľ odpadu požiadal konštatovanie stavu konca odpadu príslušným úradom členského štátu alebo súdom tohto členského štátu.
Podľa rozsudku Súdneho dvora z 28. marca 2019, Tallinna Vesi, C-60/18, EU:C:2019:264
Návrh na začatie prejudiciálneho konania sa týka výkladu čl. 6 ods. 4 smernice o odpade. Tento návrh bol podaný v rámci sporu medzi spoločnosťou Tallinna Vesi AS a Keskkonnaamet (Úrad životného prostredia, Estónsko) vo veci prijatia dvoch rozhodnutí Keskkonnaamet vydaných pre spoločnosť Tallinna Vesi na účely zhodnocovania odpadov a ktorými sa odmietlo konštatovanie stavu, keď kal z čistiarní odpadových vôd prestáva byť po zhodnotení odpadom.
 
Spor vo veci samej
Tallinna Vesi prevádzkuje kanalizáciu komunálnej odpadovej vody mesta Tallin (Estónsko) a jeho okolia, ako aj spracovanie odpadových vôd v jednotke používajúcej technológiu aktivovaného kalu. Z návrhu na začatie prejudiciálneho konania vyplýva, že čistiarenský kal sa v rámci procesu čistenia odpadových vôd premiestni na účely anaerobnej digescie (metanizácia) do cisterien. Po procese anaerobnej digescie v trvaní 15 dní sú tieto kaly zbavené vody pomocou odst

Související dokumenty

Súvisiace články

Miestny poplatok za komunálne odpady a drobné stavebné odpady
Finančná zodpovednosť za nakladanie s odpadom z fotovoltických panelov z hľadiska judikatúry Súdneho dvora EÚ a zákona o odpadoch
Pojem odpad - spojené veci C-241-242/12 - SHELL NEDERLAND A BELGIAN SHELL
Klasifikovanie odpadu ako nebezpečného VEC C-487/17 - VERLEZZA A I.
Kedy látka alebo vec prestáva byť odpadom?
Má sa výkopová zemina považovať za odpad alebo nie?
Pojem odpad - nesplnene povinnosti členským štátom EÚ
Preprava odpadu medzi krajinami EÚ - ukladanie sankcií, Vec C-487/14 - TOTAL WASTE RECYCLING
Vymedzenie pojmov odpad a preprava odpadu, Vec C-624/17 - TRONEX
Poplatok za vážený množstvový zber komunálneho odpadu
Určenie poplatníka za komunálny odpad pri zriadení vecného bremena
Účtovanie vývozu komunálneho odpadu
Opätovné použitie stavebných materiálov
Plastový oblak: Nová štúdia analyzuje vzdušné mikroplasty v oblakoch
Environmentálny fond rozdeľoval príspevky za minuloročné zhodnotenie kuchynského odpadu
Mikroplasty a ich potenciálne riziká pre človeka a životné prostredie
Povinný zber textilu od roku 2025
Rozšírená zodpovednosť výrobcov na textil v Holandsku a Maďarsku
Recyklácia a tvorba cien výrobkov

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Zber BRKO a frekvencia vývozu
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Odpisovanie skládky
Vrátenie dane z členského štátu EÚ
Vyrubenie dane za vodné plochy
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta
Oslobodenie od dane podľa § 43 zákona o DPH
Úradná pečiatka
Likvidácia kovového odpadu
Vstup na pozemok suseda
Zmluva s poslancom mestského zastupiteľstva
Vyrubenie dane a odvolacie konanie
Správny poplatok
Rodinný dom a miestne dane
Vlastník časti stavby a jej odstránenie
Sankcie pre obec