Pôsobnosť obce v oblasti športu

Vydáno: 9 minút čítania

Pred rokom bol schválený zákon č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o športe"), ktorý definuje šport pre všetkých ako šport, ktorý je určený pre obyvateľstvo a je vykonávaný organizovane alebo neorganizovane na účely napĺňania sociálneho, kultúrneho a zdravotného prínosu športu. Zákon o športe je pre obce dôležitý, lebo ide o právnu normu, ktorá určuje pôsobnosť obce v oblasti športu. Praktické uplatňovanie zákona o športe v obciach má svoj význam, pretože práve v obciach sa uskutočňujú športové aktivity, organizujú športové podujatia a vytvárajú sa podmienky na existenciu športových klubov.

Pôsobnosť obce v oblasti športu
Ing.
Peter
Konečný
Zákon o športe začleňuje obce ako orgány verejnej správy medzi subjekty, ktoré vykonávajú činnosti v oblasti športu, ktorými sa rozumie vykonávanie, organizovanie, riadenie, správa, podpora alebo rozvoj športu.
Pôsobnosť obce v oblasti športu je vymedzená v § 64 zákona o športe, podľa ktorého obec pri výkone samosprávy:
a)
vypracúva koncepciu rozvoja športu na podmienky obce,
b)
podporuje výstavbu, modernizáciu, rekonštrukciu, údržbu a prevádzkovanie športovej infraštruktúry v obci v spolupráci so športovými organizáciami,
c)
zabezpečuje využívanie športovej infraštruktúry v základných školách, ktorých je zriaďovateľom, a športovej infraštruktúry vo vlastníctve alebo v správe obce na šport pre všetkých so zameraním na mládež najviac za náklady s tým spojené,
d)
môže zriadiť so športovým zväzom a športovým klubom športové stredisko na vykonávanie športu pre všetkých so zamera

Související dokumenty

Súvisiace články

Obec ako organizátor podujatia podľa zákona o organizovaní verejných športových podujatí
Účtovanie finančných prostriedkov získaných z Environmentálneho fondu
Povinnosti obce pri triedenom zbere biologicky rozložiteľného odpadu
Poplatok za komunálny odpad a zabezpečenie kompostovacích zásobníkov
Vnútorný predpis pre oblasť účtovníctva obce (I.)
Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov
Účtovanie účelovej finančnej rezervy
Čo sa mení novelou zákona o miestnych daniach?
Postup pri preberaní poštových zásielok
Vplyv turizmu na výber miestnych daní v obci Podhájska
Komunálne zdaňovanie v konkrétnych príkladoch obcí a miest SR – inšpirácie a podnety pre samosprávy (II.)
Podania daňového subjektu
Komentár k novelám zákona o podmienkach predaja na trhových miestach
Povinnosti obce pri odpredaji šrotu
Ročné ohlásenie o vzniku odpadov a nakladaní s ním pre obec
Legislatívne zmeny v samospráve za rok 2019
Finančná motivácia občanov k triedeniu komunálneho odpadu už od nového roka
Produkcia zmesového komunálneho odpadu vo vybraných samosprávach, jeho zloženie a analýza
Kompetencie obcí a okresných úradov pri nakladaní s nezákonne umiestneným odpadom

Súvisiace otázky a odpovede

Miestny poplatok za uloženie KO v podzemných kontajneroch
Kompetencie obce u vlastníkov neudržiavaných záhrad
Poplatok za komunálny odpad
Sankcie pre obec
Zaúčtovanie poplatkov za komunálny odpad v účtovníctve mesta
Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov
Pálenie pneumatík
Poplatník z hľadiska zákona o miestnych daniach
Odpustenie alebo zníženie poplatku
Určenie výšky poplatku
Odvolanie sa proti platobnému výmeru
Účtovanie dávky v hmotnej núdzi
Kompetencie obecného zastupiteľstva
K niektorým náležitostiam platobného výmeru
Daňové tajomstvo
Dotácia z rozpočtu obce
Vstup na pozemok suseda
Veterné mlyny a daň zo stavieb
Poplatok za uloženie nebezpečného odpadu
Zníženie dane z nehnuteľnosti z dôvodu nedostatku finančných prostriedkov

Súvisiace predpisy

440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov