Financovanie športu z verejných zdrojov

Vydáno: 12 minút čítania

Športovanie je verejne podporované, pretože prispieva k rozvoju fyzického aj duševného zdravia. Štát, kraje aj obce majú preto záujem o zapojenie čo najväčšieho počtu obyvateľov do športových aktivít a športovanie a športovú infraštruktúru podporujú aj finančne.

Pravidlá štátnej pomoci sa môžu týkať prakticky akéhokoľvek financovania z verejných rozpočtov, teda aj obce alebo mesta, a to bez ohľadu na formu pomoci. Vzťahujú sa teda ako na poskytovanie dotácií, na príspevok príspevkovej organizácii, poskytovanie darov a pod. 1)
Poskytovateľ pomoci musí pred každým rozhodnutím o pomoci jednoznačne určiť, či nenapĺňa všetky znaky štátnej pomoci podľa čl. 107 ods. 1 Zmluvy o fungovaní EÚ. Potom na základe toho stanoví, či predmetná pomoc je poskytovaná mimo režim štátnej pomoci (nezakladá štátnu pomoc) a aj prečo, alebo v opačnom prípade stanoviť príslušný režim pomoci, teda podmienok, ktoré danú pomoc robí zlučiteľnou s vnútorným trhom.
V tomto článku priblížime rôzne formy financovania športu z hľadiska pravidiel štátnej pomoci, ktoré je nevyhnutné dodržať, ako aj posúdenie jedného z kritérií štátnej pomoci, a to ovplyvnenie obchodu medzi členskými štátmi poskytnutím pomoci do oblasti športu.
Podľa čl. 107 ods. 1 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (ďalej len "ZFEÚ") sa za štátnu pomoc považuje pomoc, ktorá je:
-
poskytnutá z verejných zdrojov,
-
zvýhodňuje určité podniky (selektívna pomoc),
-
narúša alebo hrozí narušením súťaže a
<

Související dokumenty

Súvisiace články

Odpustenie sankcie alebo povolenie úľavy zo sankcie pri daniach z hľadiska štátnej pomoci
Financovanie športu obcami z hľadiska štátnej pomoci
Výkon verejných právomocí a základné znaky štátnej pomoci
Poskytovanie dotácií alebo iných opatrení z prostriedkov obce
Pomoc štátu zamestnávateľom počas COVID-19
Vklad prostriedkov obce do základného imania súkromnej obchodnej spoločnosti
Prenájom a predaj nehnuteľného majetku obce a štátna pomoc
Budúci predaj pozemkov vo vlastníctve obce za pevnú cenu a nedovolená štátna pomoc
Špecifické prípady účtovníctva a financovania obce
Výsadba parku
Vyplácanie dividend obciam
Opatrovateľská služba
Ocenenie nehnuteľnej kultúrnej pamiatky
Zostavenie a tvorba rozpočtu obce
Rozpočtové provizórium
Majetkové priznanie končiacich a začínajúcich starostov a poslancov po voľbách v roku 2018
Obstaranie majetku samosprávy na vybraných príkladoch
Účtovanie rezervného fondu, peňažných fondov v obciach a VÚC
Zverejňovanie v praxi organizácií samosprávy

Súvisiace otázky a odpovede

Štátny príspevok počas pandémie Covid -19
Účtovanie - poskytnutie návratnej finančnej pôžičky zo ŠR pre obce
Energetický certifikát a rozpočtová položka
Pracovný pomer pre študenta s dennou, individuálnou formou študia
Prevádzková doba herne v obci
Povinnosti s. r. o. pri otvorení prevádzky
Predaj elektriny výnosový účet
Verejné obstarávanie
preplatenie pracovnej cesty.
Náklady na obecný traktor
Osobný záujem verejného funkcionára
Účtovanie stravných lístkov
Účtovanie stravných lístkov
Dve pracovné pozície na jednu pracovnú zmluv
N.o. a technické zhodnotenie majetku
Prenájom pozemku obce
Správne poplatky vyberané obcou podľa zákona č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch v z. n. p.
Účtovanie kúpy auta obcou na základe kúpnej zmluvy od FO
Zákon o výkone práce vo verejnom záujme a zamestnanci súkromnej ZŠ
Súlad uvedenia smernice v pracovnej zmluve so Zákonníkom práce