Reklamné stavby podľa stavebného zákona (IV.)

Vydáno: 10 minút čítania
Reklamné stavby podľa stavebného zákona (IV.)
JUDr.
Helena
Spišiaková
V októbrovom vydaní časopisu prinášame pokračovanie seriálu o reklamných stavbách z hľadiska zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len "stavebný zákon"). Dočítate sa o zmenách, ktoré nastali v potrebe kolaudácie reklamnej stavby, dozviete sa o ustanoveniach, ktoré boli novelizované v oblasti údržby a označovania reklamných stavieb a o ďalších zaujímavostiach z hľadiska užívania reklamných stavieb.
Užívanie reklamných stavieb
Ako už bolo v minulých číslach spomínané, tak novela stavebného zákona (zákonom č. 293/2014 Z.z.) s účinnosťou od 2. januára 2015 vypustila zo stavebného zákona všetku úpravu týkajúcu sa informačných, reklamných a propagačných zariadení a z týchto sa stali reklamné stavby. Na internetovej stránke Ministerstva dopravy a výstavby SR http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=86442 je zverejnené
"Usmernenie k povoľovaniu reklamných stavieb"
(ďalej len "Usmernenie"), v ktorom sú vysvetlené tri úrovne
povoľovania
reklamných stavieb nasledovne:
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Na účely povoľovania sa reklamné stavby členia podľa veľkosti informačnej ploch