Reklamné stavby podľa stavebného zákona
(IV.)
JUDr.
Helena
Spišiaková
V októbrovom vydaní časopisu prinášame
pokračovanie
seriálu o
reklamných stavbách z hľadiska
zákona č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom
poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len
"stavebný zákon"). Dočítate sa o zmenách, ktoré nastali
v potrebe kolaudácie reklamnej stavby, dozviete sa o ustanoveniach, ktoré boli novelizované v
oblasti údržby a označovania reklamných stavieb a o ďalších zaujímavostiach z hľadiska užívania
reklamných stavieb.
Užívanie reklamných stavieb
Ako už bolo v minulých číslach spomínané, tak
novela
stavebného zákona
(zákonom č. 293/2014 Z.z.) s účinnosťou od 2. januára
2015 vypustila zo stavebného zákona všetku úpravu
týkajúcu sa informačných, reklamných a propagačných zariadení a z týchto sa stali reklamné stavby.
Na internetovej stránke Ministerstva dopravy a výstavby SR
http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=86442 je zverejnené
"Usmernenie k povoľovaniu
reklamných stavieb"
(ďalej len "Usmernenie"), v ktorom sú vysvetlené tri úrovne
povoľovania
reklamných stavieb nasledovne:*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Na účely povoľovania sa reklamné stavby členia podľa veľkosti informačnej ploch