Zmena nariadenia o limitoch výdavkov na obstaranie osobných automobilov štátnymi rozpočtovými organizáciami a štátnymi príspevkovými organizáciami

Vydané: 2 minúty čítania

Nariadenie vyšlo v Zbierke zákonov pod č. 28/2023 Z. z. v čiastke 11

Nariadenie vlády Slovenskej republiky, ktorým sa mení a dopĺňa nariadenie vlády Slovenskej republiky č. 419/2014 Z. z. o limitoch výdavkov na obstaranie osobných automobilov štátnymi rozpočtovými organizáciami a štátnymi príspevkovými organizáciami

Anotácia: zvýšenie limitov na obstaranie osobných automobilov pre predsedov, generálnych riaditeľov, riaditeľov - nákup ekologických osobných automobilov
Popis: Navrhuje sa úprava limitov na obstaranie osobných automobilov určených výlučne na prepravu osôb pre predsedov, generálnych riaditeľov, riaditeľov a iných vedúcich štátnych rozpočtových organizácií, štátnych príspevkových organizácií a preddavkových organizácií okrem generálneho prokurátora a ostatných zamestnancov štátnych rozpočtových organizácií a štátnych príspevkových organizácií. Súčasne platné limity výdavkov na obstaranie osobných automobilov určených výlučne na prepravu osôb aj po zohľadnení vyššieho limitu výdavkov pri obstarávaní ekologických vozidiel v súlade 26 ods. 11 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, neumožňujú vzhľadom na ceny týchto vozidiel, pre tieto okruhy osôb zabezpečiť nákup ekologických osobných automobilov. Navrhovaná právna úprava reaguje aj na skutočnosť, že z prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti môžu byť obstarané len automobily kategórie M1 a N1 s nulovými emisiami alebo nízkymi emisiami pod 50 g CO2/km. Návrh na zvýšenie limitov na obstaranie osobných automobilov pre tento okruh osôb súvisí aj s prijatou legislatívou na úrovni Európskej únie, podľa ktorej všetky kategórie motorových vozidiel musia byť vybavené pokročilými systémami ako napr. systémom inteligentného prispôsobenia rýchlosti, systémom varovania vodiča pred ospalosťou a stratou pozornosti a pod. Keďže tieto bezpečnostné a komfortné prvky boli súčasťou výbavy predovšetkým motorových vozidiel vyšších tried, uvedená požiadavka sa prejavila vo výraznejšom raste cien najmä v nižšej a nižšej strednej triede osobných automobilov.
Odkazy: Legislatívny proces vo vláde SR
Derogácie:
Nariadenie 419/2014 Z.z., o limitoch výdavkov na obstaranie osobných automobilov štátnymi rozpočtovými organizáciami a štátnymi príspevkovými organizáciami