Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Online časopis

Zásady obce pri vybavovaní sťažnosti

Dátum:

Zásady obce pri vybavovaní sťažnosti
Ing.
Jan
Hušek
Vzor nadväzuje na článok uverejnený v predchádzajúcom čísle "Sťažnosti vo verejnej správe".
Vzor č. 1: Zásady obce pri vybavovaní sťažností
Obecné zastupiteľstvo v súlade s § 11 ods. 4 zákona č. 369/1990 Z.z. o obecnom 
zriadení v znení neskorších predpisov a na základe § 11 ods. 1 a § 26 ods. 3 
zákona č. 9/2010 Z.z. o sťažnostiach v z. n. p. (ďalej len "zákon o 
sťažnostiach")
 
                                vydáva tieto
 
            Zásady obce .................. o vybavovaní sťažností
 
                                    Čl. 1
 
                            ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
 
Tieto zásady upravujú postup pri podávaní, prijímaní, evidovaní, prešetrovaní
sťažností, príslušnosť pri prešetrovaní a písomnom oznamovaní výsledku 
prešetrenia sťažnosti, pri kontrolovaní vybavovania sťažností v obci ........
......................................................... (ďalej len "obec").
 
                                    Čl. 2
 
                     PODÁVANIE A PRIJÍMANIE SŤAŽNOSTÍ
 
1. Písomne doručené sťažnosti postupuje podateľňa ........................ *
2. Sťažnosť sa podáva spravidla písomne na adresu: .......................
3. Osobne je možné sťažnosť podať ........................................
   V čase: ...............................................................
4. Pri ústne podanej sťažnosti, ktorá sa nedá vybaviť hneď, zamestnanec, 
   ktorý sťažnosť prijal, vyhotoví krátky záznam, ktorý musí obsahovať údaje
   podľa Prílohy č. 1. Na požiadanie sťažovateľa sa mu vydá rovnopis záznamu.
   Originál záznamu sa postúpi starostovi obce * a ďalej sa s ňou pracuje 
   ako s písomnou sťažnosťou.
5. Sťažnosť je možné podať aj elektronickou poštou na adresu .............
   Starosta obce, prednosta ...................... * posúdi, či má sťažnosť
   náležitosti podľa § 5 zákona o sťažnostiach.
   Sťažnosť musí obsahovať:
   - meno, priezvisko, adresu sťažovateľa - fyzickej osoby, resp. názov a
     sídlo právnickej osoby, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať,
   - predmet sťažnosti,
   - čoho sa sťažovateľ domáha.
 
                                    Čl. 3
 
                             EVIDENCIA SŤAŽNOSTÍ
 
Evidenciu sťažností prijatých obcou zabezpečuje obecný úrad, ktorý pritom
postupuje podľa § 10 zákona o sťažnostiach a internej smernice vydanej
starostom obce.
 
                                    Čl. 4
 
                      PRÍSLUŠNOSŤ NA VYBAVENIE SŤAŽNOSTI
 
1. Na prešetrenie sťažnosti proti činnosti poslanca obecného zastupiteľstva,
   starostu obce, hlavného kontrolóra obce je prí
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.