Pôsobnosť orgánov obce v pracovnoprávnych vzťahoch hlavného
kontrolóra
Mgr.
Ladislav
Briestenský
Úprava pracovnoprávneho vzťahu hlavného kontrolóra má niekoľko mimoriadne osobitých
prvkov, ktoré spôsobujú, že pri nazeraní na riešenie konkrétnych aplikačných otázok vzniká veľa
nedorozumení. Tento článok má ambíciu pomôcť čitateľom zorientovať sa v tom, ako právna úprava rieši
rozdelenie kompetencie orgánov obce v jednotlivých prvkoch pracovnoprávneho vzťahu hlavného
kontrolóra.
1. Okruh základných prameňov
V porovnaní s inými zamestnancami obce je právna úprava pracovnoprávneho vzťahu
hlavného kontrolóra veľmi neštandardná v tom, aký okruh pracovnoprávnych prameňov treba
aplikovať.
V obvyklých pracovnoprávnych vzťahoch zamestnancov obce vychádzame predovšetkým z
nasledovných predpisov:
-
zákon č. 311/2001 Z.z.
Zákonník práce v znení neskorších predpisov (ďalej
len "Zákonník práce"),
-
zákon č. 552/2003 Z.z. o výkone práce
vo verejnom záujme v z. n. p. (ďalej len "zákon č. 552/2003
Z.z."),
-
a zákon č. 553/2003 Z.z. o odmeňovaní
niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme v z. n. p. (ďalej len "zákon č.
553/2003 Z.z.").
V prípade
hlavného kontrolóra
sa tento okruh základných prameňov
odlišuje:
-
zákon č. 553/2003 Z.z. sa na hlavného
kontrolóra nevzťahuje [podľa jeho výslovného znenia v
§ 1 ods. 3 písm. a)]
-
a súčasne sú niektoré výz