Pôsobnosť orgánov obce v pracovnoprávnych vzťahoch hlavného kontrolóra

Vydáno: 14 minút čítania
Pôsobnosť orgánov obce v pracovnoprávnych vzťahoch hlavného kontrolóra
Mgr.
Ladislav
Briestenský
Úprava pracovnoprávneho vzťahu hlavného kontrolóra má niekoľko mimoriadne osobitých prvkov, ktoré spôsobujú, že pri nazeraní na riešenie konkrétnych aplikačných otázok vzniká veľa nedorozumení. Tento článok má ambíciu pomôcť čitateľom zorientovať sa v tom, ako právna úprava rieši rozdelenie kompetencie orgánov obce v jednotlivých prvkoch pracovnoprávneho vzťahu hlavného kontrolóra.
1. Okruh základných prameňov
V porovnaní s inými zamestnancami obce je právna úprava pracovnoprávneho vzťahu hlavného kontrolóra veľmi neštandardná v tom, aký okruh pracovnoprávnych prameňov treba aplikovať.
V obvyklých pracovnoprávnych vzťahoch zamestnancov obce vychádzame predovšetkým z nasledovných predpisov:
-
zákon č. 311/2001 Z.z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákonník práce"),
-
zákon č. 552/2003 Z.z. o výkone práce vo verejnom záujme v z. n. p. (ďalej len "zákon č. 552/2003 Z.z."),
-
a zákon č. 553/2003 Z.z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme v z. n. p. (ďalej len "zákon č. 553/2003 Z.z.").
V prípade
hlavného kontrolóra
sa
tento okruh základných prameňov odlišuje:
-
zákon č. 553/2003 Z.z. sa na hlavného kontrolóra nevzťahuje [podľa jeho výslovného znenia v § 1 ods. 3 písm. a)]
-
a súčasne sú niektoré výz