Dobropis

Počet vyhľadaných dokumentov: 22

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 22

Zoradiť podľa:

Máme ako Nemocnica jeden neuhradený došlý dobropis vo výške -400 eur. Je po splatnosti viac ako 600 dní a v obchodnom registri bola daná spoločnosť vedená v likvidácii, kde funkcia likvidátorovi skončila ku dňu 25. 4. 2025. Môžeme uvedený dobropis preúčtovať na pohľadávku a urobiť k nemu opravnú položku (vo výške 50 %) alebo môžeme priamo urobiť opravnú položku vo výške 100 % a pohľadávku odpísať z nášho účtovníctva? Do konkurzu sme si ju neprihlasovali a nikdy sme to neriešili ani súdnou cestou.
SRO, vedie PÚ, platiteľ DPH - vystavila v decembri v roku 2023 faktúru na predaj borovicovej dosky, ktorú zaúčtovala 311 – 1 200 €/604 – 1 000 € a 343 – 200 €. Odberateľ faktúru zaplatil až v roku 2024, konkrétne 7.1.2024. SRO vystavila dňa 09.01.2024 (v novom roku) dobropis na celú sumu: - 1 000 € bez DPH a – 200 € DPH a tovar odberateľ vrátil späť. Peniaze sa odberateľovi vrátili dňa: 10.01.2024. Keďže vyšla faktúra sa zaúčtovala do výnosov v roku 2023, týka sa dobropis tiež roka 2023, aj keď bol vystavený v roku 2024? Je potrebné ho zaúčtovať do roku 2023 a ak áno, tak na aký účet? Alebo sa ponížia výnosy až v roku 2024?
Spoločnosť s r.o. (plátce DPH) vystavila 3.4.2024 dobropis, jehož den zdanitelného plnění je 31.3.2024. K jakému měsíci si může odběratel nárokovat DPH, a to vstoupí do přiznání k DPH a kontrolního výkazu? Kdyby se jednalo o fakturu, je to k 31.3, ale v případě dobropisu? Odběratel, který DPH vrací, bude mít 100 % DPH přiznáno až v apríli, kdy byl dobropis vystavený.
Od dodávateľa sme dostali opravný daňový doklad, v ktorom je uvedené "dobropisujeme chýbajúce perá v dodávke tovaru" (objednali sme si 100 ks pier, tie boli aj vyfakturované, pri počítaní dodaných pier sme zistili, že 10 ks chýba). Faktúra bola vystavená v mesiaci 09/2023 a opravný doklad v mesiaci 10/2023. Ide v tomto prípade: o opravu základu dane podľa § 25 ods. 1 zákona o DPH a doklad sa uvedie v daňovom priznaní v riadku 28 v mesiaci 10/23 (vtedy sme dobropis obdržali) alebo o chybne vystavenú faktúru a doklad sa uvedie do riadku 21 a musí sa podať dodatočné priznanie za mesiac 09/2023.
Vedieme e-shop s papučkami. Denne odošleme cca 200 balíkov spolu s vystavenou faktúrou, ktorá ide zákazníkovi do mailu. Sú to koneční spotrebitelia, občania. Z tohto množstva sa nám niektoré balíky vrátia ako neprevzaté, neuhradené dobierkou. Na vystavenú faktúru neprevzatého balíka vystavujeme dobropis a uhrádzame ho zápočtom s daňovým dokladom. Môžem urobiť storno faktúry k neprevzatému balíku? Vymazať ju z knihy faktúr, keďže daňové plnenie nevzniklo? Týmto nemusím robiť k nej dobropis a uhrádzať. Alebo mi program ponúka nulovanie faktúry. Alebo naďalej robiť dobropisy k vystaveným faktúram.
Je z účtovného aj z daňového hľadiska správne, ak odberateľská faktúra obsahuje kladné aj záporné položky? Uvedený účtovný prípad sa vyskytuje pri výmene tovaru, ak náš odberateľ žiada o výmenu tovaru. Na faktúre je fakturovaný nový tovar a následne na tej istej faktúre aj dobropísaný vrátený tovar? Nechceme vystavovať osobitne dobropis na predchádzajúcu faktúru a následne vystaviť novú odberateľskú faktúru. Vyskytujú sa prípady - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane drahší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola kladná) - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane lacnejší tovar (hodnota výslednej faktúry by bola záporná) - či môže byť odberateľská faktúra záporná? - ak náš odberateľ reklamuje tovar a žiada o výmenu tovaru - dostane tovar v tej istej cene (hodnota výslednej faktúry by bola nulová).
Chcela by som sa spýtať, ako postupovať v nasledovnom prípade: 1) Dodávateľ nevystavil v r. 2017 dobropis, v účtovníctve odberateľa je uvedené zaúčtované ako nevyfakturovaná dodávka. Je možné k takejto pohľadávke tvoriť daňovo uznateľnú opravnú položku v r. 2020 vo výške 100 %? 2) Odberateľovi boli v r. 2019 dofakturované služby za r. 2018 (účtovanie 311/428), ktoré mali byť podľa zmluvy splatné v r. 2018, avšak na faktúre sa uviedol dátum splatnosti v r. 2019 (14 dní odo dňa vystavenia fa). Ktorý dátum je rozhodujúci pre tvorbu OP? Ten zo zmluvy, alebo ten z faktúry? 
Predávame tovar (pivo v sudoch), účtujeme spôsobom A náš postup voči odberateľovi: Predáme tovar zákazníkovi, odberateľ nám ho vráti - lebo tovar je pokazený - tovar prijmeme,vystavíme mu dobropis na vrátený tovar a novú faktúru na nový tovar, ktorý mu dáme z našich zásob. Náš postup voči dodávateľovi: Pokazený tovar vrátime dodávateľovi - späť do pivovaru, kde v prípade uznania reklamácie: príde nám buď: a) nový tovar = xxx/321 -aký účet na stranu MD alebo: b)príde iba cenový dobropis = xxx/321 -aký účet na stranu MD. Ako zaúčtujeme celú cestu reklamácie? Účtovanie z našej strany voči odberateľovi a zároveň z našej strany aj voči nášmu dodávateľovi.
Aký vplyv na daňové priznanie dani z príjmov za bežné obdobie má skutočnosť, že spoločnosť v aktuálnom roku sa dohodla na zrušení kúpno-predajnej zmluvy ohľadne predaja pozemku, pričom predaj a zápis v katastri nehnuteľnosti sa uskutočnil v minulom účtovnom období. Spoločnosť pozemok predala za 30 000 €, obstarávacia hodnota pozemku bola 10 000 €. Je možné uvedený predaj účtovať na základe vystaveného dobropisu zo strany predávajúceho? Akými účtovnými zápismi predávajúceho by sa uvedený účtovný prípad mal zaúčtovať?
Podľa rámcovej zmluvy sme vystavili dobropis k faktúram na stavebné práce za rok 2018 množstevný rabat 3 %. Dobropis sme vystavili vo februári 2019. Máme znížiť výnosy na základe dobropisu vo výške 831,37 € za rok 2018 alebo až v roku 2019? Na ktoré účty zaúčtovať dobropis?
Spoločnosť ABC v roku 2010 vystavila faktúru odberateľovi za dodanie, ktorý však túto faktúru neuznal a v danej veci bol vedený súdny spor. Súd v roku 2018 neuznal spoločnosti ABC predmetnú pohľadávku a teda rozhodol v prospech odberateľa. Nakoľko spoločnosť ABC vystavila túto faktúru, riadne odviedla v roku 2010 DPH a tiež zdanila výnosy...súd neuznal túto pohľadávku...je možné vystaviť dobropis k tejto pohľadávke? 
Sme štátna rozpočtová organizácia. Dodávateľ nám fakturoval za dodané plastové okná, ktoré bolo potrebné na našej budove vymeniť.  Vzhľadom na reklamáciu zo strany našej organizácie, keďže niektoré okná mali nevýrazné poškodenie, ktoré nebránilo ich použitiu, nám dodávateľ poslal faktúru – dobropis, čím nám znížil pôvodnú fakturovanú sumu. Keďže išlo reklamačné konanie, pôvodnú faktúru sme neuhradili, až do vyriešenia reklamácie.  Je potrebné, aby sme s dodávateľom uzavreli vzájomnú dohodu o započítaní záväzkov a pohľadávok a uhradili by sme len sumu rozdielu, alebo máme zaplatiť pôvodnú faktúru a dodávateľ nám vráti dobropisovanú sumu?
Sme obchodná firma (predávajúca komodity patriace do kapitoly 72 spoločného colného sadzobnika), mesačný platiteľ DPH, hospodársky rok (1. 4. 2017 - 31. 3. 2018). V priebehu hosp. roka sme našim zákazníkom vystavovali FA  "s DPH" alebo "s prenosom daňovej povinnosti"- vzhľadom na aktuálne znenie § 69 ods. 12 pism. g) zákona o DPH, ktoré sa v priebehu nášho hospodárskeho roka zmenilo. Po ukončení hospodárskeho roka vystavujeme niektorým našim zákazníkom FA za tzv. "obratový bonus", ktorý je určený percentom z odobraného tovaru za náš hospodársky rok. Má byť takáta FA vystavená bez DPH? Alebo sa ma vystaviť dobropis, ktorý bude vztiahnutý ku jednotlivým konkrétnym FA a bude zohľadňovať „uplatnenie DPH“ alebo „prenos daňovej povinnosti“ na pôvodnej FA?
Spoločnosti mesačnému platiteľovi DPH príde dobropis - oprava základu dane ku konkrétnej faktúre za tovar z tuzemska. Dátum vystavenia dobropisu je 9/2017 a vzťahuje sa k faktúre za mesiac 8/2017. Chcela by som sa spýtať, na ktorom riadku výkzu k DPH tento dobropis  uviesť? Je to riadok 26-27, alebo 28?
Dňa 29. 6. 2017 nám bol doručený dobropis - zľava za diaľnice z Talianska z roku 2015.V Taliansku je na diaľnice účtovaná DPH, ktorú si uplatňujeme vrátiť z IT . Zľavu Taliani fakturovali spoločnosti, ktorá nám zabezpečuje vrátenie DPH z EÚ, pretože aj faktúra od Talianov za diaľnice je vystavovaná na spoločnosť, cez ktorú sa nám zabezpečuje vrátenie DPH. Oni nám potom tieto DP prefakturujú . Mám tento dobropis-zľavu samozdaniť? 
Sme obchodná firma, mesačný platiteľ DPH. Každý mesiac roku 2016 sme platili zálohu za teplo, ale zároveň sme každý mesiac dostali aj faktúru za skutočný odber tepla s odpočítaním zaplatenej zalohy. Po skončení roka 2016 sme v marci 2017 obdržali dobropis – z dôvodu „rozdielu medzi schválenou a skutočnou variabilnou zložkou ceny tepla“ v zmysle vyhlášky URSO. V texte FA je uvedené, že ide o cenu tepla za rok 2016, dátum vyhotovenia: 15. 3. 2017. Má sa uvedená FA uviesť do kontrolného výkazu DPH za 03/2017 do časti C1?
Sme predajca značkových automobilov. V mesiaci január 2017 sme si preradili do majetku jeden z automobilov (začali sme ho používať v servise ako náhradné vozidlo) a začali sme ho odpisovať z OC (12 000 €). V mesiaci marec 2017 však prišiel od dodávateľa dobropis k danému automobilu vo výške 660 €. Ako postupovať? Je potrebné v mesiaci marec znížiť OC o výšku dobropisu a pokračovať v odpisovaní zo zníženej OC? Alebo existuje ešte iná možnosť?
Dodávateľ nám mal vyfakturovať podľa zmluvy finančný bonus za plnenia-za určitý odber tovaru za rok 2015. Dosiaľ to však neurobil aj napriek vyzvaniu. Ide vlastne o dobropis. Mám tvoriť rezervu na nevyfakturované dodávky tovaru a bude to nedaňová rezerva, alebo mám vypočítať a doúčtovať sumu bonusu podľa zmluvy a účtovať -548/-326 a bude to náklad-výnos roka 2015?
Ako to je s tuzemským dobropisom, keď je napríklad vystavený v júni ale mne príde v septembri. Musím podávať dodatočné daňové priznanie a kontrolný výkaz? Alebo ho môžem uviesť v septembri? A menila by sa situácia pri zahraničnom dobropise?
Pred rokom sme obstarali a zaradili do používania výrobnú linku v hodnote 153 tis. €. Nedávno sme reklamovali niektoré jej súčasti a komponenty z dôvodu nefunkčnosti. Museli sme ich nahradiť náhradnými dielmi, ktoré sme mali na sklade. Dodávateľ reklamáciu uznal a vystavil nám dobropis v hodnote cca 6 tis. €. Ako máme zaúčtovať dobropis od dodávateľa? Je potrebné znížiť obstarávaciu cenu linky, keď sme nefunkčné komponenty plne nahradili funkčnými z našich zásob?