Zásady vykonávania následnej finančnej kontroly v podmienkach územnej samosprávy
V druhom príspevku na tému finančnej kontroly sa budem venovať vykonávaniu následnej
finančnej kontroly v podmienkach územnej samosprávy.
Spôsob vykonávania následnej finančnej kontroly upravuje zákon č.
502/2001 Z.z. o finančnej kontrole a vnútornom audite
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o finančnej kontrole").
Cieľom
následnej finančnej kontroly je zabezpečiť:• hospodárny, efektívny a účinný výkon územnej samosprávy,
• dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov kontrolovaným subjektom pri hospodárení s
verejnými prostriedkami,
• dodržiavanie hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti pri hospodárení s verejnými
prostriedkami,
• včasné a spoľahlivé informovanie orgánov územnej samosprávy o úrovni hospodárenia s verejnými
prostriedkami a o vykonávaných finančných operáciách.
Následnou finančnou kontrolou sa
overuje
:• objektívny stav kontrolovaných skutočností a ich súlad s osobitnými predpismi, medzinárodnými
zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná a na základe ktorých sa Slovenskej republike
poskytujú prostriedky zo zahraničia, rozhodnutiami vydanými na základe osobitných predpisov alebo s
vnútornými aktmi riadenia so zameraním na dodržiavanie hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti pri
hospodárení s verejnými prostriedkami,
• dodržanie podmienok na poskytnutie verejných prostriedkov a dodržanie podmienok ich
použitia,
• vykonanie predbežnej finančnej kontroly,
• dodržanie postupu podľa § 10 zákona o finančnej
kontrole pri výkone priebežnej finančnej kontroly,
• splnenie opatrení prijatých na náp