Zásady vykonávania následnej finančnej kontroly v podmienkach územnej samosprávy

Vydáno: 14 minút čítania
Zásady vykonávania následnej finančnej kontroly v podmienkach územnej samosprávy
V druhom príspevku na tému finančnej kontroly sa budem venovať vykonávaniu následnej finančnej kontroly v podmienkach územnej samosprávy.
Spôsob vykonávania následnej finančnej kontroly upravuje zákon č. 502/2001 Z.z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o finančnej kontrole").
Cieľom
následnej finančnej kontroly je zabezpečiť:
• hospodárny, efektívny a účinný výkon územnej samosprávy,
• dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov kontrolovaným subjektom pri hospodárení s verejnými prostriedkami,
• dodržiavanie hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti pri hospodárení s verejnými prostriedkami,
• včasné a spoľahlivé informovanie orgánov územnej samosprávy o úrovni hospodárenia s verejnými prostriedkami a o vykonávaných finančných operáciách.
Následnou finančnou kontrolou sa
overuje
:
• objektívny stav kontrolovaných skutočností a ich súlad s osobitnými predpismi, medzinárodnými zmluvami, ktorými je Slovenská republika viazaná a na základe ktorých sa Slovenskej republike poskytujú prostriedky zo zahraničia, rozhodnutiami vydanými na základe osobitných predpisov alebo s vnútornými aktmi riadenia so zameraním na dodržiavanie hospodárnosti, efektívnosti a účinnosti pri hospodárení s verejnými prostriedkami,
• dodržanie podmienok na poskytnutie verejných prostriedkov a dodržanie podmienok ich použitia,
• vykonanie predbežnej finančnej kontroly,
• dodržanie postupu podľa § 10 zákona o finančnej kontrole pri výkone priebežnej finančnej kontroly,
• splnenie opatrení prijatých na náp