O povinnosti obci prijímať elektronické podania so zaručeným elektronickým podpisom

Vydáno: 11 minút čítania
O povinnosti obci prijímať elektronické podania so zaručeným elektronickým podpisom
Mgr.
Dagmara
Friedmannová
Žiadosť podľa zákona o slobode informácií podaná ako elektronické podanie so zaručeným elektronickým podpisom
Prevažná väčšina konaní vedených obcami v rámci výkonu samosprávy, ako aj v rámci preneseného výkonu štátnej správy sa spravuje zákonom č. 71/1967 Zb. Správny poriadok v znení neskorších predpisov (ďalej len „Správny poriadok"), ktorý účastníkom umožňuje okrem iných foriem podaní (písomne alebo ústne do zápisnice alebo telegraficky alebo telefaxom) vykonať podanie aj elektronickými prostriedkami podpísané zaručeným elektronickým podpisom podľa osobitného zákona.
Za predpokladu, že podanie realizované elektronickými prostriedkami je podpísané zaručeným elektronickým podpisom a ide o návrh vo veci, Správny poriadok nevyžaduje takéto podanie najneskôr do troch dní doplniť písomne alebo ústne do zápisnice, tak, ako je to v prípade podaní urobených elektronicky bez zaručeného elektronického podpisu, t.j. v prípade podaní urobených telegrafom, telefaxom alebo bežným mailom.
Na to, aby sa podanie na obec ako orgán verejnej moci považovalo za elektronické podanie so zaručeným elektronickým podpisom, musí spĺňať zákonom predpísané náležitosti definované pre zaručený elektronický podpis podľa zákona č. 215/2002 Z.z. o elektronic