O povinnosti obci prijímať elektronické podania so zaručeným elektronickým
podpisom
Mgr.
Dagmara
Friedmannová
Žiadosť podľa zákona o slobode
informácií podaná ako elektronické podanie so zaručeným elektronickým
podpisom
Prevažná väčšina konaní vedených obcami v rámci výkonu samosprávy, ako aj v rámci
preneseného výkonu štátnej správy sa spravuje zákonom č.
71/1967 Zb. Správny poriadok v znení neskorších
predpisov (ďalej len „Správny poriadok"), ktorý účastníkom umožňuje okrem iných foriem podaní
(písomne alebo ústne do zápisnice alebo telegraficky alebo telefaxom) vykonať podanie aj
elektronickými prostriedkami podpísané zaručeným elektronickým podpisom podľa osobitného
zákona.
Za predpokladu, že podanie realizované elektronickými prostriedkami je podpísané zaručeným
elektronickým podpisom a ide o návrh vo veci, Správny poriadok nevyžaduje takéto podanie najneskôr
do troch dní doplniť písomne alebo ústne do zápisnice, tak, ako je to v prípade podaní urobených
elektronicky bez zaručeného elektronického podpisu, t.j. v prípade podaní urobených telegrafom,
telefaxom alebo bežným mailom.
Na to, aby sa podanie na obec ako orgán verejnej moci považovalo za elektronické podanie
so zaručeným elektronickým podpisom, musí spĺňať zákonom predpísané náležitosti definované pre
zaručený elektronický podpis podľa zákona č. 215/2002
Z.z. o elektronic