O povinnosti obci prijímať elektronické podania so zaručeným elektronickým podpisom (II.)

Vydáno: 11 minút čítania
O povinnosti obci prijímať elektronické podania so zaručeným elektronickým podpisom (II.)
Mgr.
Dagmara
Friedmannová
Advokátka Advokátskej kancelárie Matejka Friedmannová s.r.o.
Žiadosť podľa zákona o slobode informácií podaná ako elektronické podanie so zaručeným elektronickým podpisom
(Dokončenie z minulého čísla)
V predchádzajúcej časti sme sa oboznámili so zriadením a používaním elektronickej podateľne v obciach, v pokračovaní článku sa oboznámime s konkrétnym prípadom z praxe súdov venovanej elektronickému podaniu.
V súčasnom období sú na viacerých krajských súdoch na území SR vedené súdne konania o preskúmanie zákonnosti tzv. fiktívnych rozhodnutí viacerých obcí vydaných v správnom konaní.
Skutková podstata týchto súdnych konaní je založená na tom, že subjekt občianske združenie Centrum ekologických informácií (ďalej ako „Občianske združenie") adresoval obciam, ktoré nemajú zriadenú elektronickú podateľňu, elektronickú žiadosť o sprístupnenie informácie, a táto žiadosť bola podpísanú zaručeným elektronickým podpisom. Na takúto žiadosť obce spravidla neodpovedali, pretože samotnú žiadosť nedokázali ani len otvoriť, a teda nedokázali sa oboznámiť s jej obsahom, ani o nej rozhodnúť.