Artúr Soldán

Počet vyhľadaných dokumentov: 7

Zoradiť podľa:

Počet vyhľadaných dokumentov: 7

Zoradiť podľa:

Obec chce všeobecne záväzným nariadením obmedziť predaj a požívanie alkoholu. V zákone 219/1996 Z. z. § 2 sa uvádza, že obec môže obmedziť predaj alkoholu v určitých hodinách v zariadeniach spoločného stravovania a v predajniach potravín. Znamená to, že v iných prevádzkach časovo obmedziť predaj nemôže? Máme konkrétny prípad, predaj alkoholu v novinovom stánku, ktorý sme chceli zakázať na čas, kedy chodia deti do školy a zo školy. Okolo tohto stánku chodia deti a takmer vždy tam popíjajú miestny obyvatelia alkohol, ktorý si zakúpia v novinovom stánku.
Kedy sa neprevzaté uznesenie zastupiteľstva považuje za doručené? Môže zastupiteľstvo považovať doručenie uznesenia na základe  § 24 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v z. n. p. (ďalej len „správny poriadok“), alebo aký iný spôsob považuje doručenie uznesenia zastupiteľstva za doručené, vzhľadom na postup ústavného zákona  č. 357/2004 Z. z. o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov v znení zákona č. 545/2005 Z. z. (ďalej len „zákon č. 357/2004 Z. z.“)
Otázka sa týka oznamovania, resp. zasielania zápisnice a  uznesení  poslancom obecného zastupiteľstva hlavnému kontrolórovi. V bežnej praxi to funguje tak, že zápisnica spolu s uzneseniami, sa po podpísaní overovateľmi zápisnice a starostom obce  založí na obecnom úrade. Len overovatelia zápisnice majú vedomosť o tom, ako boli naformulované uznesenia, a  čo obsahuje zápisnica. V  internom predpise „Rokovací poriadok obecného zastupiteľstva“ majú uvedené, že zápisnica z rokovania obecného zastupiteľstva spolu s uzneseniami sa zverejňuje spôsobom v obci obvyklým (t. j. na úradnej tabuli umiestnenej v priestoroch obecného úradu, ale ani to sa nerobí). Keď som upozornila orgány obce, najmä starostu na tento nesprávny postup, tak  som dostala odpoveď, že starosta nemá zo zákona povinnosť oznamovať, resp. zasielať poslancom a hlavnému kontrolórovi zápisnicu spolu s  uzneseniami, môžu si to prečítať na obecnom úrade. Takýto postup nezabezpečuje žiadnu kontrolu nad tým, ako sú tvorené a  naformulované uznesenia, ktoré sa vo väčšine prípadov nepripravujú vopred k prerokovaným materiálom.
Podľa § 7 ods. 2 zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "zákon č. 583/2004 Z. z.) „...Z rozpočtu obce sa môžu poskytovať dotácie právnickým osobám, ktorých zakladateľom je obec, a to na konkrétne úlohy a akcie vo verejnom záujme alebo v prospech rozvoja územia obce....“ Na základe citovaného ustanovenia možno poskytnúť dotácie aj právnickým osobám, ktorých spoluzakladateľom je obec (s minoritnou alebo majoritnou majetkovou účasťou obce), alebo len právnickým osobám so 100%-nou majetkovou účasťou obce? K poskytovaniu dotácie podľa cit. ustanovenia postačuje, ak je dotácia pre konkrétnu právnickú osobu s uvedeným účelom zahrnutá do schváleného rozpočtu obce, alebo treba osobitné uznesenie obecného zastupiteľstva o poskytnutí dotácie alebo stanovenie podmienok pre poskytovanie dotácie vo všeobecne záväznom nariadení obce?
Je obec povinná zverejňovať aj pracovné zmluvy uzatvorené od začiatku roku 2011?
Obec uzatvára nájomné zmluvy na hrobové miesta. Ide o hrobové miesta už existujúce, ktoré sa prenajímajú pozostalým blízkym osobám. Pohrebisko nie je majetkom obce, obec je jeho správcom. Cena nájomného je od 10 € do 30 € (vzhľadom na rozlohu hrobového miesta) na 10 rokov. Cena za nájom hrobového miesta je v obci zverejnená všeobecne záväzným nariadením obce – Poriadok pohrebiska. Je takáto zmluva povinne zverejňovaná a či ide o používanie verejných prostriedkov aj keď sa financie z prenájmu ešte nepoužili? Ak áno, či je možné nejaké spoločné zverejnenie, pretože týchto nájomných zmlúv je zatiaľ cca 350. Zmluvy sú obsahovo rovnaké, mení sa len nájomca a cena (od 10 € do 30 €). Obec nemá webové sídlo, zmluvy zverejňuje v Obchodnom vestníku.
S účinnosťou od 1. 1. 2012 povinnému zverejňovaniu nepodliehajú podľa § 5a ods. 5, písm. m)  zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v z. n. p. zmluvy o poskytovaní sociálnej služby, ktoré sa uzatvárajú s prijímateľom sociálnej služby. Je to rovnako aj v prípade, ak poskytovateľ sociálnej služby uzatvorí  podľa § 73 ods. 10 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona è. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v z. n. p. zmluvu o platení úhrady za sociálnu službu s inou osobou, ktorá bude za prijímateľa služby platiť úhradu (alebo jej časť) a tento záväzok je dohodnutý priamo v zmluve o poskytovaní sociálnej služby s prijímateľom? Zmluva o poskytovaní sociálnej služby má teda troch účastníkov.