Po ukončení registrácie do kampane Do práce na bicykli je tu ďalšia možnosť, ako podnietiť zmenu správania obyvateľov v prospech aktívnej mobility, verejnej dopravy a iných čistých, inteligentných dopravných riešení.
Samosprávy, verejné aj mimovládne organizácie majú jedinečnú príležitosť prihlásiť sa do Európskeho týždňa mobility a týmto spôsobom predstaviť aktivity nielen v prospech zlepšovania udržateľných foriem dopravy, ale aj v prospech zlepšovania kvality života obyvateľov. Témou tohtoročnej kampane je SAVE ENERGY - ŠETRI ENERGIU.
Každý rok od 16. do 22. septembra sa tisíce miest a obcí z celej Európy zapájajú do aktivít a podujatí na zlepšenie dopravy a mobility vo svojich sídlach. Cieľom Európskeho týždňa mobility (ETM) je motivovať mestá a obce na zavádzanie ekologických a inteligentných dopravných riešení, ktoré zlepšujú dostupnosť obyvateľov a znižujú negatívne dopady z dopravy na životné prostredie. Výnimkou nie je ani Slovensko, ktoré sa do kampane pravidelne zapája a nebude chýbať ani v tomto ročníku. Najväčšia európska kampaň na podporu udržateľnej mobility dokázala u nás vlani motivovať k účasti až 64 samospráv a 35 organizácií.
Témou Európskeho týždňa mobility pre rok 2023 je „Šetri energiu“. Má upriamiť pozornosť na zníženie používania fosílnych palív v každodennom živote. Dosiahnuť sa to dá zmenou zvyklostí a dopravného správania obyvateľov. Práve kampaň ETM vytvára priestor povzbudiť ľudí, aby namiesto autom, išli napríklad do obchodu pešo či na bicykli.
Registrácia do kampane TU.