Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Správa o kontrolnej činnosti za rok 2021 pre hlavných kontrolórov

Publikované: Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Povinnosť vyhotoviť Správu o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra obce upravuje zákon    č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov v ustanovení § 18f ods. 1 písm. e) a treba uviesť, že takáto Správa nemá súvis s výročnou správou obce za rok 2021 a nie je ani jej súčasťou. Správa o kontrolnej činnosti za rok 2021 je spracovaná výlučne hlavným kontrolórom obce, mesta alebo vyššieho územného celku, a to bez ohľadu na veľkosť obce, rozsah kontrolnej činnosti, personálny aparát pri výkon kontroly a podobne.

Rozsah Správy o kontrolnej činnosti si určuje hlavný kontrolór sám, prípadne postupuje podľa uznesenia obecného zastupiteľstva, ktoré bližšie upraví procesnú stránku jej spracovania, či predkladania. V praxi je Správa o kontrolnej činnosti najčastejšie realizovaná za celé obdobie predošlého kalendárneho roka (teda za obdobie vždy od 1. januára do 31. decembra predošlého roka). V prípade, že zastupiteľstvo obce, mesta alebo vyššieho územného celku rozhodne uznesením o častejších intervaloch spracovania a predloženia Správy o kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra, je týmto hlavný kontrolór povinný sa viazať a uvedené uznesenie zastupiteľstva dodržiavať.

Odporúčanie: Správa o kontrolnej činnosti má obsahovať i časové údaje o schválení jednotlivých polročných plánov kontrolnej činnosti v predošlých rokoch a to napríklad v znení:

Plány kontrolnej činnosti hlavného kontrolóra na rok 2021 boli schválené:
- na obdobie od 1. januára 2021 do 30. júna 2021 uznesením obecného zastupiteľstva č. xxxx zo dňa xx. xxxxxx. 2021 (resp. 2020) a
- na obdobie od 1. júla 2021 do 31. decembra 2021 uznesením obecného zastupiteľstva č. Xxxx zo dňa xx. xxxxx 2021.

Upozornenie: Správa o kontrolnej činnosti sa nepredkladá k Návrhu záverečného účtu obce pred jeho schválením a k celoročnému hospodáreniu obce a ani k monitorovaniu rozpočtu v zmysle zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Povinné je spracovanie a predloženie Správy o kontrolnej činnosti vždy obecnému zastupiteľstvu, či zastupiteľstvu vyššieho územného celku (t. j. v prípade hlavných kontrolórov vyššieho územného celku) do 60 kalendárnych dní po skončení rozpočtového i účtovného roka 2021. Takýto termín pripadá spravidla NA KONIEC FEBRUÁRA 2022. Treba uviesť, že Správa o kontrolnej činnosti sa najčastejšie vyhotovuje v písomnej forme a je riadne predložená na zasadnutie obecného zastupiteľstva.

Správa o kontrolnej činnosti obsahuje spravidla:

  1. výpočet vykonaných kontrol na základe uznesenia obecného zastupiteľstva,
  2. plnenie Plánu kontrolnej činnosti,
  3. komentár k výkonom kontrolnej činnosti (počty zistení, opatrení, prieb
Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Spôsob vykonania rozpisu rozpočtu N

Publikované:

Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?

Nárok svedka na trovy konania N

Publikované:

Rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou N

Publikované:

Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?

Čerpanie účelovo určeného bežného transferu zo ŠR N

Publikované:

Rozpočtová organizácia obce získala bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý nepoužije do konca roka, ale využije možnosť výnimky zo zásady časovosti podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správya finančné prostriedky z bežného transferu bude čerpať do 31. marca nasledujúceho rozpočtového roka. Ako má postupovať rozpočtová organizácia a aj obec na konci rozpočtového roka a v prvých mesiacoch nasledujúceho rozpočtového roka, keď budú čerpať tento účelovo určený bežný transfer zo štátneho rozpočtu?

Použitie nevyčerpaných účelových prostriedkov v nasledujúcom rozpočtovom roku N

Publikované:

Obec získala v minulom rozpočtovom roku finančné prostriedky, ktoré môže použiť v nasledujúcich dvoch rozpočtových rokoch až do ich použitia na určený účel; na tieto prostriedky sa uplatňuje výnimka na základe § 8 ods. 4 a 5 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Ako má obec postupovať, keď potrebuje tieto nevyčerpané účelovo určené finančné prostriedky použiť v nasledujúcom rozpočtovom roku?