Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

SAMOSPRÁVA OBCE

Odporúčania k spracovaniu návrhu záverečného účtu za rok 2021 N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

V príspevku upozorňujeme ekonómov a rozpočtárov obcí a miest na časté kontrolné zistenia pri tvorbe záverečného účtu obce v celkom tridsiatich odporúčaniach.  Objasňujeme, čo všetko má návrh záverečného účtu obsahovať. Primárne sa príspevok viaže ...

Obyvatelia miest sa ocitajú v kritickej sociálnej núdzi N

Autor/i: Únia miest Slovenska

Najväčšie mestá Slovenska evidujú zvýšený nárast ľudí v kritickej sociálnej situácii. Obyvatelia sa častejšie obracajú na obecné úrady s prosbami o pomoc s obavami o stratu domova alebo neschopnosťou hradiť svoje bežné výdavky. Mestá však nedispon...

Zverejňovanie zmlúv a príloh v samospráve od 31. marca 2022 N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok sa venuje novelizovanému zverejňovaniu zmluvných zabezpečení (zmlúv, dodatkov a dohôd a ich príloh či podkladov) v oblasti verejnej správy a samosprávy vzhľadom na pravidlá a podmienky transparentného konania voči verejnosti v zmysle nov...

Majetkové priznanie vedúcich zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme N

Autor/i: JUDr. Tatiana Mičudová, PhD.

Podávanie majetkových priznaní pri výkone práce vo verejnom záujme upravuje ustanovenie § 10 zákona č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 552/2003 Z. z.“).

Prenajímanie priestorov N

Autor/i: JUDr. Ing. Marián Varga

Chceme poskytnúť telocvičňu na prenájom (škola je správca, vlastník je mesto). Nevieme, či máme vystaviť zmluvu o výpožičke nebytových priestorov (len prevádzkové náklady) alebo zmluvu o nájme nebytových priestorov (nájom + prevádzkové náklady)? M...

Čo všetko má mať zriaďovateľ na webovom sídle? N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok sa venuje transparentnosti subjektu územnej samosprávy. Jeho cieľom je objasniť, čo má mať na webovom sídle (t. j. internetovej stránke) povinne zverejnené a čo musí byť súčasťou zverejňovaných údajov.

Vystriedanie po vzdaní sa mandátu starostu N

Autor/i: Mgr. Ladislav Briestenský

Som zástupca starostu, ktorý sa vzdal mandátu. Starosta so všetkými prestal komunikovať, len odkázal, že sa to rozhodne na najbližšom obecnom zastupiteľstve. Má nejakú výpovednú lehotu? Odkedy preberiem zastupovanie? A kedy treba požiadať o doplňo...

Rokovanie zastupiteľstva o bode, ktorý nebol v programe zasadnutia zastupiteľstva N

Autor/i: Ing. Ingrid Konečná Veverková

Starosta predložil na zasadnutie zastupiteľstva návrh záverečného účtu. Tento bod nebol v programe zasadnutia zastupiteľstva, z tohto dôvodu ani nebol prerokovaný v komisiách. Môže zastupiteľstvo o tomto bode rokovať?  

Ukončenie členstva v komisii N

Autor/i: Mgr. Ladislav Briestenský

Poslanec doručil do podateľne obce písomné vzdanie sa členstva v komisii. Bude ešte potrebné uznesenie obecného zastupiteľstva o jeho odvolaní alebo stačí, ak obecné zastupiteľstvo vezme na vedomie informáciu, že sa vzdal členstva v komisii? Ktorý...

Overenie zápisnice a platnosť uznesení N

Autor/i: Mgr. Ladislav Briestenský

Jeden overovateľ nám odmietol podpísať zápisnicu, hoci je záznam v súlade so skutočným priebehom (dokazuje to aj zvukový záznam). Sú schválené uznesenia platné? Môžeme podľa nich konať?

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Spôsob vykonania rozpisu rozpočtu N

Publikované:

Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?

Nárok svedka na trovy konania N

Publikované:

Rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou N

Publikované:

Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?

Čerpanie účelovo určeného bežného transferu zo ŠR N

Publikované:

Rozpočtová organizácia obce získala bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý nepoužije do konca roka, ale využije možnosť výnimky zo zásady časovosti podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správya finančné prostriedky z bežného transferu bude čerpať do 31. marca nasledujúceho rozpočtového roka. Ako má postupovať rozpočtová organizácia a aj obec na konci rozpočtového roka a v prvých mesiacoch nasledujúceho rozpočtového roka, keď budú čerpať tento účelovo určený bežný transfer zo štátneho rozpočtu?

Použitie nevyčerpaných účelových prostriedkov v nasledujúcom rozpočtovom roku N

Publikované:

Obec získala v minulom rozpočtovom roku finančné prostriedky, ktoré môže použiť v nasledujúcich dvoch rozpočtových rokoch až do ich použitia na určený účel; na tieto prostriedky sa uplatňuje výnimka na základe § 8 ods. 4 a 5 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Ako má obec postupovať, keď potrebuje tieto nevyčerpané účelovo určené finančné prostriedky použiť v nasledujúcom rozpočtovom roku?