Vyhľadávanie v Z praxe
Z praxe
Časté kontrolné zistenia v samospráve v účtovnej agende
Publikované: Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Príspevok sa z obsahovej stránky zaoberá častými kontrolnými zisteniami v oblasti účtovnej agendy vzhľadom na aktuálny právny stav v zmysle osobitného predpisu – zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, ako aj opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v znení neskorších predpisov. Bližšie rozoberáme kontrolné zistenia z hľadiska účtovania inventarizačných rozdielov, realizovania správnych a zákonných opráv účtovných dokladov s pomocou príkladov z praxe, správne predkontovania na základe častých otázok z praxe a tiež časté kontrolné zistenia pri evidovaní zostatkov na vybraných účtoch účtovnej skupiny. Predmetné zistenia a ich definícia býva tiež predmetom kontrol prostredníctvom hlavného kontrolóra obce, ako aj v rámci kontrol hospodárenia územnej samosprávy Najvyšším kontrolným úradom Slovenskej republiky.
Vážený návštevník,
prístup k obsahu majú len registrovaní užívatelia portálu.
Pokiaľ ste už zaregistrovaný, prihláste sa prosím so svojím užívateľským menom a heslom.
V prípade, že ešte nie ste zaregistrovaný, zaregistrujte sa.
Ďakujeme.
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Kategórie - Z praxe

Aktuálne články
Zdanenie príspevkov na stravu zamestnancov N
Publikované:
Možnosti zamestnávateľa pri celoplošnom testovaní N
Publikované:
Účtovné doklady a ich náležitosti v otázkach a odpovediach N
Publikované:
Téma príspevku nadväzuje na otázky a podnety zamestnancov samosprávy obcí a zriadených organizácií k náležitostiam účtovných dokladov v praxi roka 2020 vzhľadom na dodržiavanie ustanovení § 10 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o účtovníctve“) a úprav podľa interných smerníc o vedení účtovníctva alebo o obehu účtovných dokladov. Celkom desať otázok sa venuje formálnej stránke náležitostí likvidačných listov, interných dokladov, platobných poukazov a pod. Otázky sú zostavené s cieľom praktického oboznámenia čitateľa s aktuálnym právnym stavom a alternatívami zostavenia účtovných dokladov v dennej praxi účtovníkov či ekonómov v samospráve.
Časté otázky zamestnancov samosprávy z posledných dní N
Publikované:
Príspevok reaguje na časté otázky z praxe územnej samosprávy vzhľadom na aktuálny právny stav. Bližšie sa otázky venujú účtovným dokladom, náležitostiam registratúry, základnej finančnej kontroly, ako aj pravidlám poskytovania verejných financií a dodržiavaniu osobitných predpisov.
Časté kontrolné zistenia v samospráve v účtovnej agende N
Publikované:
Príspevok sa z obsahovej stránky zaoberá častými kontrolnými zisteniami v oblasti účtovnej agendy vzhľadom na aktuálny právny stav v zmysle osobitného predpisu – zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov, ako aj opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v znení neskorších predpisov. Bližšie rozoberáme kontrolné zistenia z hľadiska účtovania inventarizačných rozdielov, realizovania správnych a zákonných opráv účtovných dokladov s pomocou príkladov z praxe, správne predkontovania na základe častých otázok z praxe a tiež časté kontrolné zistenia pri evidovaní zostatkov na vybraných účtoch účtovnej skupiny. Predmetné zistenia a ich definícia býva tiež predmetom kontrol prostredníctvom hlavného kontrolóra obce, ako aj v rámci kontrol hospodárenia územnej samosprávy Najvyšším kontrolným úradom Slovenskej republiky.