Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Z praxe

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Z praxe

Základná finančná kontrola v súčasnej mimoriadnej situácii N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

V príspevku sa bližšie venujeme výkonu základnej finančnej kontroly inou osobou ako zamestnancom. Aj takýto prípad v praxi je možné, a to výlučne iba v prostredí obcí s nedostatkom zamestnancov, resp. s jej malým počtom. Príspevok rozoberá možnost...

Právo v rúškach – prinášame desiatky bezplatných právnych vzorov a dokumentov N

Autor/i: SCHIN & MAJDÚCH legal s.r.o.

Situácia okolo pandémie je náročná pre všetkých. Či ste IT firma, výrobná spoločnosť, stavebný developer alebo poskytujete služby, opatrenia proti koronavírusu komplikujú obchodný život a vznikajú nové právne situácie, ktorým musíme čeliť.

Nárok na stravné lístky pri home office N

Autor/i: JUDr. Ing. Marián Varga

Ak učitelia súkromnej základnej umeleckej školy a súkromnej materskej školy majú v súvislosti s koronavírusom dohodnutý home office, platí, že pri odpracovaní 4 hodín majú nárok na stravné lístky?

Novela školského zákona N

Autor/i: Ingrid Konečná Veverková

V súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie uznesením vlády SR č. 111 z 11. marca 2020 podľa § 8 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v znení neskorších predpisov a vyhlásenie núdzového stav...

Financovanie výdavkov spojených s uplatnením prijatých opatrení vlády na zmiernenie vplyvov pandémie ochorenia COVID-19 N

Autor/i: Ingrid Konečná Veverková

V súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie uznesením vlády SR č. 111 z 11. marca 2020 podľa § 8 zákona NR SR č. 42/1994 Z. z. o civilnej ochrane obyvateľstva v z. n. p. (ďalej len ,,zákon o civilnej ochrane obyvateľstva“) a vyhlásením núdzovéh...

Časté otázky štatutárov a zamestnancov verejnej správy počas vyhlásenia mimoriadneho stavu N

Autor/i: Jozef Sýkora

V tomto príspevku sa bližšie zameriame na sedem otázok a odpovedí z prostredia verejnej správy vzhľadom na aktuálne vyhlásený mimoriadny stav v porovnaní s dikciou normatívnych právnych predpisov či úprav interných smerníc subjektov verejnej správy.

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

  • Inštitúcia

Aktualizované články

Časté otázky štatutárov a zamestnancov verejnej správy počas vyhlásenia mimoriadneho stavu N

Publikované:

V tomto príspevku sa bližšie zameriame na sedem otázok a odpovedí z prostredia verejnej správy vzhľadom na aktuálne vyhlásený mimoriadny stav v porovnaní s dikciou normatívnych právnych predpisov či úprav interných smerníc subjektov verejnej správy.

Mimoriadne a dočasné zrovnoprávnenie zamestnávateľov v súvislosti COVID-19? Náhrada mzdy vo výške 60 % priemerného zárobku zamestnanca pre všetkých zamestnávateľov N

Publikované:

Z dôvodu vyhlásenia mimoriadnej situácie na území Slovenskej republiky vládou Slovenskej republiky uznesením vlády Slovenskej republiky č. 111 z 11.03.2020 pre riziko šírenia ochorenia COVID-19 bolo nariadených viacero opatrení. Okrem presne špecifikovaných výnimiek sa s účinnosťou od 16. marca 2020 od 6:00 hod. uzatvorili všetky maloobchodné prevádzky a prevádzky poskytujúce služby, čo má výrazný vplyv na pracovnoprávne vzťahy a zamestnanosť.

COVID-19 – Praktická príručka zamestnávateľa N

Publikované:

Základným cieľom v súčasnosti je mať čo najviac dôveryhodných informácií.