Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

SAMOSPRÁVA OBCE

Minimálna mzda na rok 2023 N

Autor/i: RUŽIČKA AND PARTNERS s. r. o., RUŽIČKA AND PARTNERS s. r. o.

Dňa 27. augusta 2022 bolo v Zbierke zákonov SR publikované Oznámenie Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR (Oznámenie č. 300/2022 Z. z.) o výške minimálnej mzdy na rok 2023.

Určenie rozsahu výkonu starostu N

Autor/i: Mgr. Ladislav Briestenský

Dňa 29. októbra 2022 je deň konania volieb do orgánov samosprávy obcí. Vzniká nasledujúca otázka: Podľa akého kritéria sa určuje záväzok starostu v obci, ktorá má len 195 obyvateľov. V danej obci nie je škôlka ani základná škola. Obec nevlastní ži...

Stravné a kilometrovné od 1. septembra 2022 N

Autor/i: sféra, a. s.

S účinnosťou od 1. septembra 2022 sa na základe opatrení Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č. 281/2022 Z. z. a 282/2022 Z. z. menia sumy stravného a základné náhrady za používanie cestných motorových vozidiel pri pr...

Miestna samospráva - prostredie plné prekvapení N

Autor/i: Mgr. Ladislav Briestenský

Vo všeobecnosti môžeme povedať, že reformy sú skvelá a takisto aj veľmi dôležitá vec. Na čo však nemôžeme zabudnúť je, že reformy musia byť opreté o poznanie. Ak reforma „predbehne‟ poznanie, vzniká riziko neskoršieho trpkého precitnutia.

Interné smernice v obciach a mestách N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Predmetom príspevku je prehľad povinných a odporúčaných interných smerníc v podmienkach obcí a miest. Práve interné smernice bývajú často predmetom vnútorných a vonkajších kontrol. Najmä Najvyšší kontrolný úrad Slovenskej republiky preveruje v rám...

Zverejňovanie zmlúv cez Centrálny register zmlúv N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok sa venuje novelizovanému zverejňovaniu zmluvných zabezpečení (zmlúv, dodatkov a dohôd a ich príloh, či podkladov) v oblasti verejnej správy a samosprávy  s ohľadom na pravidlá a podmienky transparentného konania voči verejnosti v zmysle ...

Interné smernice v materskej škole N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Predmetom nášho príspevku je prehľad povinných a odporúčaných interných smerníc v podmienkach materských škôl školy (bez ohľadu na zriaďovateľskú pôsobnosť, respektíve právnu subjektivitu). Práve interné smernice bývajú často predmetom vnútorných ...

Cestovné za MHD v prímestskej časti mesta N

Autor/i: JUDr. Ing. Marián Varga

Učiteľ bol na výlete so žiakmi v prímestskej časti mesta, kde je pracovisko. Patrí mu cestovné za MHD ?

Zaokrúhľovanie miestnych daní a poplatkov po 1. júli 2022 N

Autor/i: Ing. Tatiana Macháčová

Od 1. júla 2022 nadobudne účinnosť zákon č. 457/2022 Z. z., ktorým sa mení zákon Národnej rady Slovenskej republiky č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov. Tento zákon upravuje problematiku zaokrúhľovania cien platených v hotovosti...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Spôsob vykonania rozpisu rozpočtu N

Publikované:

Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?

Nárok svedka na trovy konania N

Publikované:

Rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou N

Publikované:

Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?

Čerpanie účelovo určeného bežného transferu zo ŠR N

Publikované:

Rozpočtová organizácia obce získala bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý nepoužije do konca roka, ale využije možnosť výnimky zo zásady časovosti podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správya finančné prostriedky z bežného transferu bude čerpať do 31. marca nasledujúceho rozpočtového roka. Ako má postupovať rozpočtová organizácia a aj obec na konci rozpočtového roka a v prvých mesiacoch nasledujúceho rozpočtového roka, keď budú čerpať tento účelovo určený bežný transfer zo štátneho rozpočtu?

Použitie nevyčerpaných účelových prostriedkov v nasledujúcom rozpočtovom roku N

Publikované:

Obec získala v minulom rozpočtovom roku finančné prostriedky, ktoré môže použiť v nasledujúcich dvoch rozpočtových rokoch až do ich použitia na určený účel; na tieto prostriedky sa uplatňuje výnimka na základe § 8 ods. 4 a 5 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Ako má obec postupovať, keď potrebuje tieto nevyčerpané účelovo určené finančné prostriedky použiť v nasledujúcom rozpočtovom roku?