Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

FINANČNÁ KONTROLA A AUDIT

Časté otázky zamestnancov samosprávy z posledných dní N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok reaguje na časté otázky z praxe územnej samosprávy vzhľadom na aktuálny právny stav. Bližšie sa otázky venujú účtovným dokladom, náležitostiam registratúry, základnej finančnej kontroly, ako aj pravidlám poskytovania verejných financií a...

Depozitný účet na prelome rokov 2022 a 2023 – otázky z praxe N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok sa venuje inštitútu depozitného účtu (účtu cudzích prostriedkov) v oblasti rozpočtových organizácií v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, miest, vyšších územných celkov. Príspevok reaguje na aplikačnú prax a na časté problémy a nedostatky p...

Finančná kontrola v materských školách v praxi N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Cieľom príspevku je objasnenie povinností pri výkone základnej finančnej kontroly v prostredí materských škôl v zmysle zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďal...

Hlavný kontrolór obce v kontexte odporúčaní do praxe N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok sa venuje inštitútu hlavného kontrolóra obci vzhľadom na povinnosti, odporúčania a upozornenia do praxe v roku 2022. Bližšie objasňujeme hmotnoprávny charakter kontrolnej činnosti i časté kontrolné zistenia, či odpovede na frekventované ...

Hlavný kontrolór obce v roku 2021 N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok sa venuje vnútornému kontrolnému mechanizmu v obci, ktorý zastrešuje hlavný kontrolór obce. Bližšie sa zaoberá povinnosťami hlavného kontrolóra po procesnej a formálnej stránke, upozorneniami autora a je vhodný tiež pre nových hlavných k...

Hlavný kontrolór obce v úvode roka 2020 N

Autor/i: Jozef Sýkora

Príspevok sa venuje inštitútu hlavného kontrolóra obce začiatkom roka 2020. Bližšie sa budeme venovať hmotnej stránke kontrol a procesnej stránke kontrol, ako aj plánu kontrolnej činnosti na príslušný polrok (t. j. v prípade, že hlavný kontrolór n...

Hlavný kontrolór obce z hľadiska povinností a upozornení N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Hlavný kontrolór obce vykonáva vždy kontroly po procesnej stránke podľa zákona č. 357/2015 Z. z. o  finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o finančnej kontrole a audite“). Príspevok sa bliž...

Legislatívna úprava vykonávania finančnej kontroly N

Autor/i: Ing. Ingrid Konečná Veverková

Základné pravidlá, ciele a spôsob vykonávania finančnej kontroly upravuje zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a metodické usmernenie sekcie auditu a kontroly Mi...

Metodická pomôcka k vypracovaniu smernice k vykonávaniu finančnej kontroly N

Autor/i: Ingrid Veverková

V príspevku chceme upozorniť  na  vydanie „Metodickej pomôcky sekcie auditu a kontroly Ministerstva financií SR č. MF/013837/2020-1411 k vypracovaniu smernice k vykonávaniu finančnej kontroly“ (ďalej len „metodická pomôcka“).

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Transakcie vykonávané obcou a predmet dane z pridanej hodnoty (2. časť) N

Publikované:

Podľa § 3 ods. 4 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty (ďalej len „zákon o DPH“) štátne orgány a ich rozpočtové organizácie, štátne fondy, orgány územnej samosprávy a ich rozpočtové organizácie a iné právnické osoby, ktoré sú orgánmi verejnej moci, sa nepovažujú za zdaniteľné osoby, keď konajú v rozsahu svojej hlavnej činnosti, a to ani v prípade, ak prijímajú v súvislosti s touto činnosťou platby, s výnimkou, ak táto činnosť výrazne narušuje alebo môže výrazne narušiť hospodársku súťaž, alebo ak vykonávajú činnosti uvedené v prílohe č. 8 zákona o DPH a tieto činnosti nevykonávajú v zanedbateľnom rozsahu.

Nárok na odchodné pri výsluhovom dôchodku N

Publikované:

Má zamestnanec nárok na odchodné aj v prípade, že už od 1. 1. 2019 poberá výsluhový dôchodok, teda už dostal odchodné od Zväzu vojenskej a justičnej stráže, avšak od roku 2019 pracuje u nás na TPP a v októbri mu vznikne nárok na riadny dôchodok, do ktorého chce následne aj odísť.

Transakcie vykonávané obcou a predmet dane z pridanej hodnoty (1. časť) N

Publikované:

Podľa § 3 ods. 4 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty (ďalej len „zákon o DPH“) štátne orgány a ich rozpočtové organizácie, štátne fondy, orgány územnej samosprávy a ich rozpočtové organizácie a iné právnické osoby, ktoré sú orgánmi verejnej moci, sa nepovažujú za zdaniteľné osoby, keď konajú v rozsahu svojej hlavnej činnosti, a to ani v prípade, ak prijímajú v súvislosti s touto činnosťou platby, s výnimkou, ak táto činnosť výrazne narušuje alebo môže výrazne narušiť hospodársku súťaž, alebo ak vykonávajú činnosti uvedené v prílohe č. 8 zákona o DPH a tieto činnosti nevykonávajú v zanedbateľnom rozsahu.

Poskytovanie nenárokových cestovných náhrad v rozpočtových a príspevkových organizáciách (2. časť) N

Publikované:

Každý zamestnávateľ je podľa § 145 ods. 1 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“) povinný poskytovať zamestnancom náhradu výdavkov, ktoré im vzniknú v súvislosti s výkonom práce, a to podľa osobitného predpisu, ktorým je zákon č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len „zákon o cestovných náhradách“).

Poskytovanie nenárokových cestovných náhrad v rozpočtových a príspevkových organizáciách (1. časť) N

Publikované:

Každý zamestnávateľ je podľa § 145 ods. 1 zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len „Zákonník práce“) povinný poskytovať zamestnancom náhradu výdavkov, ktoré im vzniknú v súvislosti s výkonom práce, a to podľa osobitného predpisu, ktorým je zákon č. 283/2002 Z. z. o cestovných náhradách v z. n. p. (ďalej len „zákon o cestovných náhradách“).