Portál pre obce,
rozpočtové a príspevkové organizácie

Obec/Mesto

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Z praxe

Opatrenia v oblasti výkazníctva a účtovníctva a plynutie lehôt v roku 2020 N

Autor/i: Ingrid Konečná Veverková

V príspevku upozorňujeme na novelu  zákona č. 67/2020 Z. z. o niektorých mimoriadnych opatreniach vo finančnej oblasti v súvislosti so šírením nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19 zákonom č. 264/2020 Z. z. Opatrenia prijatézákonom č. 67...

Pravidlá kontrolnej činnosti a ich charakter v samospráve II. N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Pravidlá kontrolnej činnosti v podmienkach obce upravujú spravidla základné zásady, ciele a spôsob kontroly vykonávanej podľa pravidiel ustanovených v zákone č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v...

Pravidlá kontrolnej činnosti a ich charakter v samospráve I. N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Pravidlá kontrolnej činnosti v podmienkach obce upravujú spravidla základné zásady, ciele a spôsob kontroly vykonávanej podľa pravidiel ustanovených v zákone č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v...

Aké zasadnutie obecného zastupiteľstva bude efektívne? N

Autor/i: Mgr. Ladislav Briestenský

Efektívnosť je pojem, ktorý sa pomerne ľahko dá vymedziť v exaktných vedách. Vo fyzike to bude napríklad vzťah medzi spotrebovanou energiou stroja a jeho výstupným výkonom. V ekonomike pôjde zas o vzťah medzi vloženými prostriedkami a ekonomickým ...

Prípady z praxe k výkonu základnej finančnej kontroly N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Príspevok obsahuje nižšie spracované prípady z reálnej praxe výkonu základnej finančnej kontroly za posledné mesiace roka 2020. Otázky boli položené zamestnancami samosprávy zodpovednými za účtovnú agendu a oblasť rozpočtového hospodárenia s cieľo...

Základná finančná kontrola – vhodné vyjadrenia N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Čo sa rozumie pojmami „je/nie je možné vo finančnej operácii alebo jej časti pokračovať“ a „je/nie je možné finančnú operáciu alebo jej časť vykonať“?

Použitie platobnej karty (prípadne vlastných prostriedkov zamestnanca) – úhrada drobných nákupov N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

V príspevkovej organizácii zriadenej obcou zamestnanci pri drobných nákupoch používajú súkromnú platobnú kartu, resp. vlastnú hotovosť, ale uvedené nie je upravené internou smernicou či príkazom štatutára. Je potrebné použitie súkromnej platobnej ...

Potvrdenie vykonania základnej finančnej kontroly – správnosť vyjadrenia N

Autor/i: PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Obec má stanovené v internej smernici, pri jednotlivých finančných operáciách, že je potrebné vybrať jednu alebo viac nižšie uvedených možností a to: „je možné / nie je možné  vykonať je možné / nie je možné  pokračovať je možné / nie je možné  vy...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálne články

Spôsob vykonania rozpisu rozpočtu N

Publikované:

Kto vykonáva v obci rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie?

Nárok svedka na trovy konania N

Publikované:

Rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie zriadené obcou N

Publikované:

Musí obec vykonať rozpis rozpočtu na rozpočtové a príspevkové organizácie a v akej úrovni ekonomickej a funkčnej rozpočtovej klasifikácie?

Čerpanie účelovo určeného bežného transferu zo ŠR N

Publikované:

Rozpočtová organizácia obce získala bežný transfer zo štátneho rozpočtu, ktorý nepoužije do konca roka, ale využije možnosť výnimky zo zásady časovosti podľa zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správya finančné prostriedky z bežného transferu bude čerpať do 31. marca nasledujúceho rozpočtového roka. Ako má postupovať rozpočtová organizácia a aj obec na konci rozpočtového roka a v prvých mesiacoch nasledujúceho rozpočtového roka, keď budú čerpať tento účelovo určený bežný transfer zo štátneho rozpočtu?

Použitie nevyčerpaných účelových prostriedkov v nasledujúcom rozpočtovom roku N

Publikované:

Obec získala v minulom rozpočtovom roku finančné prostriedky, ktoré môže použiť v nasledujúcich dvoch rozpočtových rokoch až do ich použitia na určený účel; na tieto prostriedky sa uplatňuje výnimka na základe § 8 ods. 4 a 5 zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy. Ako má obec postupovať, keď potrebuje tieto nevyčerpané účelovo určené finančné prostriedky použiť v nasledujúcom rozpočtovom roku?