Elektronická registračná pokladnica - strana 2
Počet vyhľadaných dokumentov: 64
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 64
Zoradiť podľa:
- Článek
Článok je informáciou o novelách zákona o podmienkach predaja na trhových miestach schválených a účinných v roku 2014. Vzhľadom na to, že legislatívne úpravy obidvoch noviel zákona o podmienkach predaja na trhových miestach navzájom bezprostredne súvisia, bolo účelné zapracovať ich do spoločného komentára.
Firma chce prenajímať prístroje zaradené štatistickým úradom do Klasifikácie produkcie: 26.51.53 - Nástroje a zariadenia na fyzikálne alebo chemické rozbory i.n. v požičovni. Tieto prístroje sú určené hlavne na použitie v priemysle, ale môže si ich požičať aj súkromná osoba i keď to nie je prístroj na použitie v domácnosti. Nevieme, či má byť uvedená činnosť požičovne zaradená medzi KP č. 77.29.19 -Služby spojené s prenájmom a lízingom ostatného tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť i.n. alebo do KP č. 79.39.19. - Služby spojené s prenájmom a lízingom ostatných strojov, zariadení a hmotného majetku bez obsluhy i.n. Pri KP 77.29. je povinnosť mať registračnú pokladnicu a pri KP 77.39. táto povinnosť nie je a teda potrebujeme vedieť, že či je potrebné mať ERP alebo nie.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda jako česká firma - která je neplátce DPH, jede na dva dny na slovenský market, má povinnosti mít registrační pokladnu? Jestli ano, kde si mohu na dva dny registrační pokladnu propůjčit? je to vůbec možné?
Firma si zriadila požičovňu meracích prístrojov. Tieto prenajíma väčšinou podnikateľským subjektom, platiteľom DPH. S nájomcom uzavrie zmluvu o prenájme, kde požaduje uhradiť kauciu, ktorá je pri vrátení nepoškodeného prístroja vrátená nájomcovi. Po ukončení nájmu je vystavená faktúra za poskytnutú službu. Podľa zákona o ERP nemá firma povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu pri poskytovaní týchto služieb. Kauciu niektoré firmy platia v hotovosti, niektoré cez bankový účet. Je firma povinná vystaviť na prijatú kauciu faktúru (bez DPH, nakoľko kaucia nie je poskytnutá služba za protihodnotu) alebo stačí pri platbe v hotovosti príjmový pokladničný doklad + zmluva a pri platbe cez bankový účet len zmluva, na základe ktorej bude kaucia uhradená? Ak netreba vystavovať faktúru na prijatú kauciu na základe akého zákona a paragrafu je to možné, nakoľko niektorí klienti požadujú faktúru, alebo chcú vedieť podľa akého zákona im ju firma nemusí vystaviť. Ak by firma vystavovala faktúru, je tam potrebné uviesť odvolávku na niektorý paragraf zákona o DPH?
Otvoril som si živnosť na stolársku dielňu. Nie som platiteľom DPH. Chcem sa opýtať či musím mať registračnú pokladnicu, pokiaľ mi zákazníci platia preddavky aj doplatky priamo na účet? Ak nie, čo v prípade, že si niekto príde len niečo spraviť a bude to chcieť zaplatiť priamo na mieste, nakoľko to bude nízka suma?
Prosím o zaujatie stanoviska k problematike uplatnenia DPH na vstupe z parkovacích lístkov od platiteľa DPH, ktoré nemajú vyčíslenú sumu DPH, len celkovú sumu (na doklade je uvedené len: "suma vrátane 20 % DPH"). Taktiež sa stretávam aj s prípadmi, že parkovacie lístky majú vyčíslenú len sumu spolu a základ dane, pričom nie je samostatne vyčíslená suma DPH. Ak by som striktne šiel podľa § 74 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (zjednodušená faktúra), tak pri vyššie uvedených dokladoch nastáva rozpor, keďže neobsahujú jednu z povinných náležitostí (výšku dane spolu v eurách, ktorá sa má zaplatiť).
- Článek
Článok je zameraný na najdôležitejšie zmeny zákona o podmienkach predaja výrobkov a poskytovania služieb na trhových miestach, ktoré sa bezprostredne týkajú obcí.
Spoločnosť má zaradený osobný automobil v majetku spoločnosti, a tento prenajíma FO na základe zmluvy o prenájme. Musí túto tržbu z prenájmu majetku spoločnosť evidovať cez ERP? Alebo môže použiť na príjem hotovosti príjmový doklad?
Dodávateľ ALFA s.r.o., vystavila odberateľovi BETA s.r.o., faktúru za predaj tovaru. Môže odberateľ BETA s.r.o., uhradiť dodávateľovi ALFA s.r.o., faktúru za predaj tovaru stravovacími a darčekovými poukážkami? Ak áno, vzniká dodávateľovi ALFA s.r.o., povinnosť evidovať túto úhradu cez elektronickú registračnú pokladnicu?
Bola založená nová spoločnosť s ručením obmedzeným. Spoločníci sú dvaja a každý z nich splatil peňažný vklad do základného imania vo výške 2 500 eur, čiže spolu 5 000 eur. Peniaze boli vložené v hotovosti do rúk správcu vkladu, ktorým je jeden zo spoločníkov. Čiže celé základné imanie bolo splatené v hotovosti. Môže sa uvedená platba previesť prostredníctvom pokladnice v podvojnom účtovníctve?
Spoločnosť - platiteľ DPH, je registrovaná pre účely DPH na Slovensku. Kúpila v hotovosti PHL v Maďarsku. Na doklade z ERP nie je uvedená sadzba ani vyčíslená DPH. Ja tam len IČ DPH predávajúceho registrovaného v Maďarsku. Ako treba postupovať pri uplatnení DPH v takomto prípade?
V súvislosti s povinnosťou používať elektronickú registračnú pokladnicu (ďalej len „ERP“) pri službách, ktoré sú vymedzené podľa zákona od 1. 1. 2012 patrí aj služba: „Prenájom a lízing ostatných osobných potrieb a potrieb pre domácnosť“. Povinnosť sa týka prenájmu kompresorov a iných zariadení a strojov, ktoré sa používajú v domácnosti, prenájmu spoločenských či svadobných šiat a doplnkov, prenájmu tepovacích strojov.
Pri službe prenájom tepovacích strojov sa týka povinnosť evidovať tržbu cez ERP pri úhrade faktúry v hotovosti, keď bola služba vykonaná druhej obchodnej spoločnosti? Netýka sa daná povinnosť len prenájmu tepovacieho stroja pre domácnosť?
Spoločnosť - s.r.o. je platiteľom DPH a v zmysle odberateľskej zmluvy fakturuje materiál potrebný na opravy a údržbu, ktorý nakupuje do určitej výšky v hotovosti a refakturuje odberateľovi bez navýšenia. V 2013 marci nakúpila materiál na jeden pokladničný doklad cez elektronickú registračnú pokladnicu od dodávateľa, ktorý nie je platiteľom DPH, na doklade je vyčíslená iba cena celkom, daň nie je vyčíslená, napr. 12,9 eura. Treba pri refakturácii odberateľovi ešte vyfakturovať aj DPH vo výške 20%, nakoľko je to služba spoločnosti? Čiže 12,90 eura + 20% ( 2, 58 eura) = 15,48 eura s DPH?
Živnostník – platiteľ DPH má zatiaľ len jednu prevádzku, zameranú hlavne na servis vozidiel. V priebehu 1 mesiaca plánuje otvoriť ďalšiu prevádzku - predajňu (maloobchod a veľkoobchod) - nová prevádzka bude zriadená len cca 200 m od súčasnej prevádzky.
Špecifikácia prevádzok bude nasledovná:
Pôvodná prevádzka bude slúžiť len ako servis a oprava vozidiel - do tejto prevádzky nebudú mať zákazníci prístup.
Nová prevádzka bude slúžiť ako podniková predajňa, a zároveň tu bude prebiehať príjem materiálu, príjem vozidiel do servisu od zákazníka / odovzdanie opravených vozidiel zákazníkovi.
Je potrebné, aby podnikateľ mal elektronické registračné pokladnice na obidvoch prevádzkach, alebo stačí len v predajni, kde bude prebiehať aj fakturácia. Čo všetko a akým systémom musí mať podľa zákona označené v prevádzke, v súvislosti s predávaným tovarom. Čo všetko musia obsahovať etikety na regáloch, kde bude umiestnený tovar na predaj?
Spoločnosť prevádzkuje záložňu. Záložca založí vec a záložník mu vyplatí dohodnutú odmenu za náklade zmluvy. Túto sumu spolu s úrokom ma vrátiť do stanoveného termínu uvedeného na zmluve. Ak príde záložca a vráti dohodnutú sumu spolu s úrokom v hotovosti, teda uhradí záložníkovi pohľadávku, musí záložník - spoločnosť úhradu tejto pohľadávky evidovať cez registračnú pokladnicu? Musí sa cez registračnú pokladnicu evidovať úhrada pohľadávky v hotovosti na služby, ktoré nie sú uvedené v zákone č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v z. n. p.
Podľa registratúrneho plánu a poriadku spoločnosti sa majú bankové výpisy uchovávať 5 rokov a potom sa môžu skartovať. Na niektorých výpisoch sú ale úhrady bankovou kartou, kde si spoločnosť uplatňovala odpočítanie DPH (napr. za nákup PHM). Mali by byť tieto výpisy aj s dokladmi z elektronickej registračnej pokladnice uchovávané 10 rokov, tak ako je to uvedené v § 76 zákona č. 222/2004 o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len „zákon o DPH“). Spoločnosť, ktorá sa stará o archív, ale tvrdí, že to nie je potrebné a môžu sa dané bankové výpisy skartovať. Na prípadnú daňovú kontrolu má potom slúžiť dokument zo Štátneho archívu, ktorý skartáciu schváli. Nie je to ale je v rozpore so zákonom o DPH?
Podnikateľ, ktorý je k 1.1. 2012 ZŤP, má povinnosť registrovať tržbu registračnou pokladnicou?
Spoločnosť predáva tovar a predaj tovaru eviduje v registračnej pokladnici. Zároveň uhrádza aj svoje záväzky. Tieto záväzky uhrádza z tržieb, ktoré sú zaznamenávane v registračnej pokladnici. Má spoločnosť povinnosť zaznamenávať úhradu záväzkov v registračnej pokladnici ako výber - napr. uhradí v daný deň záväzok (faktúru) vo výške 200 eur - eviduje z pokladnice výber 200 eur? Môže v účtovníctve viesť iba jednu pokladnicu, alebo musí mať v účtovníctve zaznamenané dve, teda jednu registračnú pokladnicu na príjem tržieb a druhú, ktorou uhrádza záväzky spoločnosti a aj režijné náklady? Táto druhá pokladnica nie je k dispozícii na predajnom mieste, nakoľko spoločnosť nechce držať väčšie množstvo peňazí na predajnom mieste.
Sme veľkoobchodná firma, máme niekoľko prevádzok na Slovensku a tržby vedieme prostredníctvom elektronickej registračnej pokladnice, a tiež v každej prevádzke je možnosť platiť aj platobnou kartou prostredníctvom platobných terminálov. Ak zákazník chce zaplatiť faktúru v hotovosti, tak zmysle č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v z. n. p. (ďalej len „zákon o ERP“) je táto úhrada evidovaná registračnou pokladnicou. Problém vznikol pri úhrade faktúry platobnou kartou. Podľa môjho názoru, ak zákazník chce uhradiť faktúru platobnou kartou, tak na túto úhradu použijeme iba platobný terminál, kedy zákazník uhradil bezhotovostne zo svojho účtu a nám úhrada faktúry bude pripísaná na účet, preto si nemyslím, že by bolo potrebné túto úhradu evidovať ešte aj prostredníctvom registračnej pokladnice. Otázka teda znie, či je alebo nie je povinnosť evidovať prostredníctvom registračnej pokladnice aj úhradu faktúry platobnou kartou.
Pri účasti na medzinárodných výstavách - konaných na Slovensku - sa náš klient stretáva so situáciou, že takmer každý vystavovateľ, aj počas výstavy svoj tovar predáva. Slovenskí vystavovatelia majú elektronické registračné pokladnice - zahraniční nie. Sú aj zahraniční vystavovatelia povinní používať elektronické registračné pokladnice?