COVID-19 - strana 2
Počet vyhľadaných dokumentov: 215
Zoradiť podľa:
Počet vyhľadaných dokumentov: 215
Zoradiť podľa:
Na niektoré inšpektoráty práce boli doručené záznamy o pracovnom úraze zamestnancov, ktorí sa pri práci nakazili ochorením COVID-19. Orgány inšpekcie práce odpovedali tiež na otázky, či v prípade týchto zamestnancov ide o ochorenie súvisiace s prácou a či je zamestnávateľ povinný splniť si povinnosti vyplývajúce z § 17 zákona č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Kto má nárok?
Nárok na úrazový príplatok z dôvodu vzniku ochorenia COVID-19 majú:
Zamestnanci, ktorí sú uznaní počas krízovej situácie za dočasne práceneschopných z dôvodu ochorenia COVID-19 a ktorým zamestnávateľ potvrdí, že ochorenie COVID-19 im vzniklo pri práci, kde je preukázateľný kontakt s týmto ochorením alebo s infekčným materiálom.
Fyzická osoba (osoby uvedená v § 17 ods. 2 zákona pozri nižšie), ak je počas krízovej situácie uznaná za dočasne práceneschopnú z dôvodu ochorenia COVID-19, ktoré vzniklo pri výkone činnosti uvedenej v § 17 ods. 2 zákona, kde je preukázateľný kontakt s týmto ochorením alebo s infekčným materiálom ako súčasť tejto činnosti.
Rovnako ako predchádzajúce pandémie a ďalšie významné svetové udalosti, ako napríklad veľká hospodárska kríza a druhá svetová vojna, pandémia koronavírusu zásadne zmení pracoviská a charakter samotnej práce. Kolektív vedcov vo svojom výskume identifikoval niekoľko potenciálnych účinkov práce na diaľku, napríklad zníženie fyzických podnetov, ktoré postupne môžu viesť k zásadným zmenám pracovných vzťahov.
Bratislava - 3. február 2021 - Úrad verejného zdravotníctva SR s účinnosťou od 3. februára 2021 zverejnil vo Vestníku vlády SR pod číslom 36 vyhlášku Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky, ktorou sa nariaďujú opatrenia pri ohrození verejného zdravia k režimu vstupu osôb do priestorov prevádzok a priestorov zamestnávateľa
Za akých podmienok môže zamestnávateľ umožniť vstup na pracovisko zamestnancovi, ktorý nemohol podstúpiť testy na koronavírus z dôvodu existujúcej zdravotnej kontraindikiácie? V článku analyzujeme právny problém, ktorý vznikol z nesúladu medzi vyhlášikou č. 14 Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky a príslušným ustanovením zákona o BOZP. Článok obsahuje aj navrhované alternatívy pre zamestnávateľa vrátane našich odporúčaní.
Bratislava – 27. január 2021 - Od 27. januára do 2. februára platia nové pravidlá zákazu vychádzania. Uznávať sa budú negatívne výsledky PCR testov a antigénových testov. Rozhodla o tom vláda na rokovaní 17. januára 2021.
- Článek
Právo zhromažďovať sa patrí k základným právam a slobodám garantovaným zákonom č. 460/1992 Zb. Ústava Slovenskej republiky v z. n. p., ako i Listinou základných práv a slobôd. Právo zhromažďovať sa však nie je neobmedzené. Verejné zhromaždenia sa konajú na území obce. Uskutočnenie verejného zhromaždenia môže ohrozovať rôzne verejné záujmy v obci, napr. ochranu zdravia, verejného poriadku, bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a pod. Keďže v súčasnosti je realizácia zhromaždovacieho práva výrazne ovplyvnená šírením infekčnej nebezpečnej nákazlivej ľudskej choroby COVID-19, naberá problematika verejného zhromažďovania na intenzite. Kľúčové kompetencie voči verejným zhromaždeniam zákonodarca zveruje práve obciam ako orgánom verejnej správy. Obce svoje kompetencie však často nepoznajú a nedokážu zákonne konformne realizovať svoje právomoci. Organizátori verejných zhromaždení pritom často porušujú povinnosti pri zvolávaní a uskutočňovaní verejných zhromaždení. Príspevok pojednáva o oznamovacej povinnosti zvolávateľa verejného zhromaždenia a o vyvodení zodpovednosti obcou za nezákonný postup zvolávateľa.
- Článek
Hodnota poskytovaných rekondičných pobytov, rehabilitačných pobytov, kondičných rehabilitácií a preventívnej zdravotnej starostlivosti v prípadoch a za podmienok ustanovených osobitným predpisom nie je predmetom dane z príjmov zo závislej činnosti. Osobitnými predpismi, ktoré upravujú rozsah výdavkov (nákladov) vynaložených na starostlivosť o zdravie zamestnancov sú napr. zákon č. 311/2001 Z.z. Zákonník práce v z. n. p. (ďalej len "ZP"), zákon č. 124/2006 Z.z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len "zákon o BOZP"), zákon č. 577/2004 Z.z. o rozsahu zdravotnej starostlivosti uhrádzanej na základe verejného zdravotného poistenia a o úhradách za služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti (v znení zákona č. 720/2004 Z.z.) v z. n. p.
Uznesením Vlády SR č. 30 (zverejnené v Zbierke zákonov pod číslom 8/2021) bol v rámci vyhláseného núdzového stavu na obdobie od 27. januára 2021 do 7. februára 2021 vyhlásený zákaz vychádzania. Súčasne vláda potvrdila začatie celoslovenského skríningu na výskyt ochorenia COVID-19, ktorý sa bude realizovať od 18. januára a skončí sa 26. januára 2021.
- Článek
[§ 49 ods. 2 správneho poriadku a § 142h písm. b) stavebného zákona] Obec .................. Obecný úrad v ................., ........................................ (uvedie sa presná adresa vrátane PSČ) č. ............................. V .................... dňa...................... Vec:...
Chcem sa opýtať, či štátne príspevky počas pandémie Covid 19 z projektu pomáhame ľuďom sú zdaniteľným alebo nezdaniteľným príjmom FO a PO za rok 2020.
- Článek
V nadväznosti na predchádzajúce články týkajúce sa účtovania osobných ochranných pomôcok, dlhodobého majetku zabezpečujúceho ochranu zdravia zamestnancov v súvislosti s ochorením COVID-19 a takisto účtovania vyradenia potravín po lehote upotrebiteľnosti", uvádzame ďalšie príklady účtovania niektorých účtovných prípadov v súvislosti s prijatými legislatívnymi opatreniami.
- Článek
Rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, obce a vyššie územné celky vedú účtovníctvo v zmysle zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o účtovníctve") a na základe opatrenia Ministerstva financií SR č. 16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre rozpočtové organizácie, príspevkové organizácie, štátne fondy, obce a vyššie územné celky v z. n. p. (ďalej len "postupy účtovania").
- Článek
Zákon č. 90/2020 Z.z., ktorým sa dopĺňajú niektoré zákony v pôsobnosti Ministerstva dopravy a výstavby Slovenskej republiky v súvislosti s ochorením COVID-19 (ďalej len "novela") v
Čl. I novelizoval
zákon č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v z. n. p. (ďalej len "stavebný zákon").
Novela sa zásadne dotkla postupu obcí ako stavebných úradovv zmysle § 117 ods. 1 stavebného zákona.
- Článek
Naša obec využila možnosť požiadať o odpustenie odvodov do Sociálnej poisťovne za zamestnávateľa za mesiac apríl v zmysle novely zákona č. 461/2003 Z.z. Dôvodom bolo uzatvorenie prevádzok MŠ, školskej jedálne... Na základe žiadosti nám bolo vrátené poistné za uvedený mesiac. Účtujeme tento prípad ako odpustenie záväzku v prospech účtu ostatné výnosy?
- Článek
Počas prvej vlny "Corony" sa nemohli predávať nehnuteľnosti, ktoré sú vo vlastníctve obce a nevieme sa dopátrať, ktorým opatrením bol tento zákaz zrušený, ak vôbec bol už zrušený. Môžete nám pomôcť?
Vyberáme z portálu www.pracovnepravo.sk
V poslednej dobe sa pravidelne objavujú otázky, či je zamestnávateľ oprávnený vydať svojim zamestnancom pokyn, ktorým im ukladá povinnosť absolvovať testovanie na Covid-19. Toto testovanie zorganizuje zamestnávateľ a uhradí náklady s ním spojené.
Bratislava – 11. novembra 2020 – Vláda Slovenskej republiky na svojom dnešnom rokovaní predĺžila núdzový stav.
Bratislava – 10. november 2020 – Úrad verejného zdravotníctva SR zverejnil prehľad aktuálnej epidemiologickej situácie na Slovensku v grafoch, tabuľkách a najmä číslach.
Počas prvej vlny „Corony" sa nemohli predávať nehnuteľnosti, ktoré sú vo vlastníctve obce a nevieme sa dopátrať, ktorým opatrením bol tento zákaz zrušený, ak vôbec bol už zrušený. Môžete nám pomôcť?